نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جوان گرایی باید از شعار به عمل تبدیل شودگفت: بیانیه گام دوم انقلاب راهگشای مسیر آینده کشور و انقلاب اسلامی خواهد بود.

جوان گرایی از شعار به عمل تبدیل شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با کارکنان و جمعی از مدیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان، روسا و نواب رئیس هیات‌های ورزشی دیدار کرد.

وی با بیان اینکه باید جوان گرایی از شعار به عمل تبدیل شود، گفت: مدیریت‌های بسته باید باز شود و عرصه‌های مدیریتی استان در چند سال آینده به جوانان واگذار شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان به نقش مهم جوانان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه امام خامنه‌ای در مورد گام دوم انقلاب راهگشای مسیر آینده انقلاب خواهد بود.

آیت الله شعبانی   با بیان اینکه همدان جوانان نخبه‌ دارد، خاطرنشان کرد: جوانان ولایتمدار همدان مسیر حق را با امیدواری، شجاعت، شناخت فرصت‌ها و تهدیدها، بصیرت و دشمن شناسی دنبال می‌کنند.

وی گفت: امروز برای پیشرفت کشور باید به جوانان اعتماد کرد و به آن‌ها فرصت داد همانطور که امام راحل در ابتدای انقلاب به آنان فرصت داد.

 امام جمعه همدان بیان کرد: هر زمان به جوانان اعتماد کرده ایم ثمره آن را نیز دیده ایم و امروز با همت و تلاش جوانان کشورمان، ایران رتبه اول تولید علم در منطقه و رتبه ۱۶ تولید علم در جهان را داراست.

وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: با ظهور امام زمان (عج) یک حکومت جهانی شکل می‌گیرد و لازمه تشکیل حکومت جهانی فراهم کردن مقدمات است و جوانان مهمترین نقش را در زمان ظهور و یاری امام زمان (عج) دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان اذعان کرد: در سیره پیامبر و اهل بیت (ع) جوانان نقش مهمی داشته اند و نخستین کسانی که به پیامبر اکرم (ص) گرویدند، جوانان بودند و پس از وفات آن حضرت نیز امام علی (ع) که در آن زمان یک جوان ۳۳ ساله بودند را به عنوان جانشین خود و رهبر مسلمین معرفی نمود.

آیت الله شعبانی به نقش جوانان در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و تعیین کننده‌ای داشتند و با طلایه داری در جبهه‌ها و تقدیم هزاران شهید و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی ادا نمودند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان در پایان با اشاره به نقش ورزش در جامعه اظهار کرد: ورزش یک حوزه بسیار گسترده است و نقش بسیار مهمی را در سلامت جامعه به خصوص در قشر جوانان دارد.

وی گفت: آسیب‌های بسیاری جوانان را در جامعه تهدید می‌کند که ورزش به‌عنوان ابزاری مهم جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌آید.

محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این دیدار گفت: امروزه نخبه‌های همدان در توسعه همه جانبه و اهداف تعالی استان کمک شایانی داشته اند و این استان از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه جوانان برخوردار است.

 وی به نقش سمن‌ها به عنوان سازمان‌های مردم نهاد که منبع عظیم از جوانان نخبه و مستعد است را در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و استان همدان را مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سمن‌های موجود در هر شهرستان برای خدمت به جوانان فرصت مناسبی است و ما به دنبال واگذاری امور به جوانان و سازمان‌های مردم نهاد جوانان هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان  با تاکید بر مسئولیت مهم مسئولان اجرایی برای رسیدگی به امور جوانان گفت: اکنون زمان عمل است و مسئولان برای رفع آن‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/د.ا

جوانان در گام دوم انقلاب نقش اساسی بر عهده دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.