فرمانده تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل تیپ ۴۰ متحرک ارتش برای حضور در صحنه حوادث غیرمترقبه و خدمت‌رسانی به مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود سلیمانیان، فرمانده تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تیپ ۴۰ ارتش با سابقه فعالیت نزدیک به ۴۰ دهه از آمادگی کامل برخوردار است و در طول فعالیت خود اثبات کرده خدمت رسانی به مردم را مسئولیت خطیر خود می‌داند.

وی با بیان اینکه ارتش همواره در صحنه و در کنار مردم است، گفت: در شرایطی که دشمنان با ترفند‌های مختلف که نمونه آن در اقدام محکوم ترامپ مشاهده شد، به دنبال ضربه به نظام هستند، ارتش در کنار مردم و سایر نیرو‌ها از جمله سپاه پاسداران است و در دفاع از ارکان کشور و نظام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

فرمانده تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت‌های ارتش در دفاع مقدس افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه جنگ تحمیلی ارتش تیپ ۴۰ حضور فعال داشته و در دفاع از ارکان کشور ایثارگری ستودنی دارد.

سلیمانیان به نقش کلیدی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی با درایت رهبر معظم انقلاب در جنگ تحمیلی ۵۰ هزار شهید، ۲۵۰ هزار جانباز و ۲۶ هزار آزاده را تقدیم انقلاب کرده و توانسته در تمامی عملیات جنگی حضور به موقع داشته باشد.

وی به خدمات ارتش در سال‌های بعد اشاره و اظهار کرد: به ویژه در خوداتکایی کشور به سلاح‌های جنگی، نیرو‌های ارتش نقش موثری داشته اند که می‌توان به تولید سلاح‌های جنگی مختلف از جنگنده‌های آذرخش و صاعقه نام برد.

سلیمانیان نقش امروز ارتش را آمادگی با هر حادثه غیر مترقبه عنوان کرد و گفت: در صورت بروز حادثه ارتش می‌تواند در کمترین زمان حضور یابد که نمونه آن در حادثه زلزله سرپل ذهاب و سیل گلستان و خوزستان است.

سلیمانیان بیان کرد: استقرار قرارگاه ارتش در مناطق سیل‌زده کشور گویای توانمندی ارتش است و در وضعیت کنونی ۱۰ هزار نیروی ارتشی در خرم آباد و سایر مناطق سیل زده خدمت رسانی می‌کنند.

وی با تاکید به سابقه خدمت رسانی ارتش و انجام ۷۰۰ پرواز جهت جابه جایی مجروحان و اقلام امدادی در سرپل ذهاب اظهار کرد: با توجه به عدم اعلام نیاز، فعلا نیرویی از استان اردبیل به مناطق سیل‌زده اعزام نشده است.

انتهای پیام/ع

۱۰ هزار ارتشی در مناطق سیل زده خدمت رسانی می‌کنند

برچسب ها: ارتش ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.