معاون خدمات بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی استان گفت: مطابق برآوردهای بیمه ای ، ۶۵ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان و دامداران وارد شده است.

 غنچه معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت شعب بانک کشاورزی استان  در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: کلیه کشاورزان و دامدارانی که محصولات کشاورزی و دامی خود را بیمه کرده اند در صورت خسارت از حوادث در چند روز گذشته، باید درخواست خسارت خود را به دفاتر خدماتی یا شعب بانک کشاورزی تحویل دهند تا امکان بازدید فراهم شود.

وی  با اشاره به عامل خسارت‌ها افزود: وقع سیلاب و همچنین بارندگی‌ها در زمان تلقیح و گرده افشانی پسته از جمله این موارد است.

غنچه با بیان اینکه پسته یکی از بیشترین سطوح را در استان دارد گفت: باتوجه به بارش باران در زمان تلقیح پسته، به احتمال زیاد این محصول با افت تولید و پوکی روبه رو خواهد شد.

معاون خدمات بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی استان با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵۰ هزار قرارداد بیمه‌ای با بهره برداری بخش کشاورزی در استان وجود دارد افزود: در سال زراعی ۹۷-۹۸ حدود ۴۹ فقره قرارداد بیمه‌ای بسته شده است و پیش بینی می‌شود امسال تعداد این قرارداد‌ها افزایش داشته باشد.

وی بیشترین سطح بیمه‌ای در محصولات باغی را حوزه‌ی شهرستان قاین دانست و افزود: از نظر تعداد دام نیز شهرستان نهبندان بیشترین سطح بیمه‌ای را دارد.

غنچه در پایان، وقوع سیل دراستان را پدیده‌ای نادر دانست و از کشاورزان خواست تا محصولات خود رابیمه کنند، زیرا در صورت بروز خسارت دولت نسبت به آن متعهد می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

انعقاد سالانه بیش از ۵۰ هزار قرارداد بیمه‌ای با کشاوران  

برچسب ها: کشاورزان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار