بر اساس گزارش‌ها، بخشی از مسجدالاقصی، سومین مکان مقدس مسلمانان در آتش سوخت.

بخشی از مسجدالاقصی طعمه حریق شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش‌ها از وقوع آتش‌سوزی در مسجدالاقصی در بیت المقدس حکایت دارد. این حادثه خسارت قابل توجهی به دنبال نداشت، اما بخشی از مسجدالاقصی که بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد در معرض خطر قرار گرفت.

در این آتش‌سوزی بخشی از حرم شریف در شعله‌های آتش سوخت و به قسمتی از این بنا که به دوره هرود پادشاه والی یهودیه باز می‌گردد خسارت وارد شد.

اداره اوقاف اسلامی و امور مسجدالاقصی اعلام کرد آتش‌سوزی بعدازظهر دوشنبه در اتاق نگهبانی مقابل مصلای المروانی آغاز شد و از ماموران آتش‌نشان به خاطر مهار سریع شعله‌های آتش تشکر و قدردانی کرد.

به نظر می‌رسد چند کودک مسبب این حادثه بودند و اداره اوقاف قدس از ساکنان اطراف مسجد الاقصی خواست تا به کودکان خود بیاموزند از آتش‌بازی به ویژه داخل مسجدالاقصی خودداری کنند.

شایان ذکر است، این خبر کمی پس از وقوع آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام پاریس که نماد مسیحیت به حساب می‌آید، منتشر شد. حجم آتش‌سوزی در این کلیسا به قدری بود که در دقایق ابتدایی بخش مهمی از سقف کلیسا را در برگرفت و دود عظیمی به ارتفاع چندین متر از آن به هوا برخاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
عجيب نيست ديروز کليسا امروز مسجد؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
صهیونیستها برای از بین بردن این مکان که نماد مسلمین جهان و قبله اول چندین میلیارد مسلمان در جهان است هرگز یک شبه اقدام نخواهند کرد گرچه بسیار احمق و از نوع درجه یکش باشند بلکه مانند نفوذ آب در پی ساختمان نم نم و بسیار با آهنگ آهسته دست به اینکار می زنند و از ابتدای اشغال کشور فلسطین همین سیاست را اجرائی کرده اند و آرام آرام در پی عملی کردن این نقشه شوم توسط صهیونیزم هستند با بهانه های مختلف و حرکات متعدد و مختلف......در این بین بعضی از سران جاهل و نادان که با صهیونیست گره خورده و ائتلاف گاوان شیرده را تشکیل داده اند نیز مزید بر این علت و یاغی گری و طغیان صهیونیستها شده اند......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
چرا؟ عمدي بوده؟
آخرین اخبار