هیئت عالی اسلامی قدس با صدور بیانیه‌ای ضمن رد حکم دادگاه رژیم صهیونیستی درباره تعطیلی باب‌الرحمه، اعلام کرد این حکم را اجرا نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، هیئت عالی اسلامی قدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از حکم دادگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر تمدید مدت بسته شدن دروازه الرحمه در شرق مسجدالاقصی را از طریق رسانه‌های این کشور مطلع شده و هیچ ابلاغیه‌ای در این زمینه به این کمیته ارسال نشده است.

شیخ عکرمه صبری، رئیس هیئت عالی اسلامی قدس و مفتی سابق فلسطین، در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: ما این حکم دادگاه اسرائیل را قبول نداریم و بر این باوریم که جایگاه مسجدالاقصی بالاتر از جایگاه دادگاه اسرائیل است و قدس هرگز تسلیم حکم این دادگاه نخواهد شد.

او افزود: هیچ حکمی از حکم‌های دادگاه اسرائیل را اجرا نخواهیم کرد و دولت اسرائیل را مسئول افزایش تنش و بروز درگیری می‌دانیم.

وزارت امور خارجه فلسطین نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل نه تنها به بستن باب الرحمه بلکه به اشغال تمامی بخش‌های مسجدالاقصی متمرکز شده است.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است که اسرائیل به دنبال اجرای سناریوی خود مبنی بر تقسیم زمانی و مکانی این مسجد است.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس روز یکشنبه دستور بستن دروازه الرحمه یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی در شرق این مسجد را صادر کرد و به شورای اوقاف و مقدسات دینی قدس ۶۰ روز مهلت اعتراض به حکم مذکور را داد.

شایان ذکر است، فلسطینیان در تاریخ ۲۲ فوریه گذشته برای نخستین بار توانستند در «الرحمه»، از دروازه‌های مسجدالاقصی که از سال ۲۰۰۳ از سوی نظامیان صهیونیست بسته شده، نماز بخوانند. از آن تاریخ تنش در این شهر افزایش یافته است.

پلیس رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۳ به بهانه «وجود گروه تروریستی» برخی ساختمان‌های نزدیک دروازه الرحمه را بست. دادگاه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ تصمیم پلیس این رژیم را تایید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار