فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیر فرهاد آریان فر«ارشد نظامی آ جا در غرب کشور گفت : نیروهای ارتش از زمان دفاع مقدس تا امروز در مرزهای کشور جهت هرگونه تهدیدات زد انقلاب مستقر هستند .

وی رژه نیروهای مسلح را پنج شنبه 29فروردین« روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» همزمان با سراسر کشور ساعت ۸/30 در بلوار امام خمینی(ره) با حضور یگانهای نمونه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، مرزبانی و مردم انقلابی کرمانشاه اعلام کرد.

امیر فرهاد آریان فر تاکیدکرد: امسال در غرب کشور در مراکز استان ها رژه برگزار می شود، به دلیل حضور نیرو ها و تجهیزات نظامی در مناطق سیل زده در شهرستان ها رژه برگزار نمی شود .

این مسئول تصریح کرد: در زلزله سرپلذهاب نیروهای اولین تیپ تابع قرارگاه، تقریباً نیم ساعت بعد از وقاع حادثه در محل حضور پیدا کردند و در همان ساعات اولیه موفق شدند که ۱۶۹۸ نفر را از زیر آوار خارج کنند.

وی افزود: ۵ تیپ با ظرفیت ۶۰۰۰ نفر در مناطق زلزله زده کار کمک رسانی شبانه روزی را به مدت ۱ ماه انجام دادند که از جمله این اقدامات می‌توان به برپایی بیمارستان صحرایی، توزیع ۶ هزار تن مواد غذایی، خارج کردن ۲۵۶ فوتی از زیر آوار و انتقال مصدومین با استفاده از ناوگان هوانیروز اشاره کرد .

امیر آریانفر با اشاره به اقدامات قرارگاه ارتش در جریان سیل‌های اخیر نیز گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از طرف سازمان هواشناسی در روزهای ۹ و ۱۰ فروردین که قرار بود بارش‌های سیل آسا در کرمانشاه اتفاق بیفتد، ما ۵ تیپ از نیروهای خود را در کرمانشاه و ۳ تیپ را در کردستان مستقر کردیم.

وی افزود: امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و به ویژه کمک به جابجایی کانکس‌های مستقر در کنار رودخانه الوند از جمله اقدامات ارتش در سیل اخیر بود.

این مسئول تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات سبک و سنگین ما در اختیار شهرداری برای بحث لایحه روبی رودخانه‌ها و معابر قرار داشت. همچنین بسیاری از نیروهای خود را برای امداد رسانی به مردم روستاهای اطراف پل چهر در شهرستان هرسین و صحنه اعزام کردیم

 

 

انتهای پیام/د

نیروهای ارتش از زمان دفاع مقدس تا امروز در مرزهای کشور مستقر هستند

 

برچسب ها: ارتش ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.