مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تشکیل استان تاکنون ۴ هزار و ۱۹۵ واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث طبیعی در خراسان جنوبی بازسازی شده است.

آسمانی مقدم،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت:از ابتدای تشکیل استان تاکنون ۴ هزار و ۱۹۵ واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث طبیعی در خراسان جنوبی بازسازی شده است.

ویبا بیان اینکه مجموع واحد‌های بازسازی شده در حوادث از سال ۸۴ تاکنون ۴ هزار و ۱۹۵ واحد مسکونی بوده است، افزود: همچنین تاکنون یک هزار و ۷۳۴ واحد با حجم ۴۵۵ هزار و ۲۰۹ مترمکعب آواربرداری شده است.


هزینه کرد ۴۰ میلیارد ریالی برای طرح‌های بافت باارزش روستایی


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای بافت با ارزش در چهار روستای فورگ، خور، نای بند و چنشت، افزود: جهت اجرای بهسازی بافت با ارزش در این روستا‌ها ۳ میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان اعتبار تا پایان سال ۹۶ هزینه شده است.

آسمانی مقدم بیان کرد: در سال گذشته نیز ۹۰۰ میلیون تومان جهت ادامه اجرای بافت باارزش به دو روستای نای بند و چنشت تخصیص یافته است.


وی افزود: از ابتدای تفکیک استان (سال ۸۴) تاکنون ۴ هزار و ۸۳۸ هکتار زمین برای روستاییان تامین شده است و ۱۷ هزار و ۹۱۱ قطعه زمین نیز در این مدت به روستاییان واگذار شده است.

به گفته وی ۷۰ درصد مبلغ حاصل از فروش اراضی بابت طراحی و آماده سازی اولیه، کمک به تهیه و اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمران روستایی هزینه می‌شود.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار