عملیات اجرایی بزرگترین باغ گیاهان دارویی و گلخانه‌ای هوشمند جنوب کشور در یاسوج آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور امروز در یاسوج گفت: ۴۱ پارک علمی و فناوری دولتی در کشور وجود دارد.

سورنا ستاری تعداد شرکت‌های زیرمجموعه این تعداد پارک علم و فناری در کشور را ۴ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان اعلام کرد و افزود:پارسال میزان فروش این شرکت‌ها ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان بود این در حالی است که در سال ۹۶ مبلغ ۶۰میلیارد تومان فروش داشتیم.

وی گفت: مقابله با تحریم ها، توسعه شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد مزیت بوم برای کارآفرینی و اشتغال در قالب پارک‌ها و کارخانجات و توسعه شتابدهنده‌های بخش خصوصی از جمله برنامه‌های پیش رو برای تحقق شعار سال (رونق تولید) است.

رزمجویی استادیار دانشگاه علوم پزشکی و متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت نخستین و بزرگترین باغ گیاهان دارویی و گلخانه‌ای هوشمند جنوب کشور در یاسوج آغاز شد گفت:در این باغ قرار است یکصد گونه گیاهی پرورش پیدا کند که پنجاه گونۀ غیر بومی در فضای باز و پنجاه گونۀ دیگر در گلخانه هوشمند کشت می‌شوند.

وی افزود: مساحت این باغ شش هزار متر مربع و اعتبار آن یک میلیارد و هشتصد میلیارد تومان است.

رزمجویی گفت: طی سه سال این طرح اجرا خواهد شد و در نهایت به تولید دارو منجر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه گیاهان دارویی، ایجاد چنین مجموعه‌ای نقش مؤثری در ارتقای پتانسیل‌های این بخش دارد.

ایلامی افزود: با تحقق این طرح توسعه فعالیت‌های بخش گیاهان دارویی بر پایه فناوری را خواهیم داشت.

صبح امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری کشور به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا از پارک علم و فناوری استان، واحد تولیدی صنعت آوران رایان و شرکت گردافشان دنا بازدید کرد.

سورنا ستاری در سفر یک روزه خود به همراه جمعی از مدیران و مسئولان با محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان کهگیلویه و بویراحمد و آخرین دستاورد‌های این شرکت‌ها آشنا شدند.

انتهای پیام/غ

فعالیت ۴۱ پارک علمی و فناوری دولتی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.