مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تربیت ۱۱۱ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه خبرداد.

 تربیت ۱۱۱ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران کشورحجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در حاشیه جلسه تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی در اراک  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از تربیت ۱۱۱ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه خبرداد وگفت: در حال حاضر ۶۲ هزار نفر خواهر طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند و ۴۹ هزار نفر نیز فارغ التحصیل شدند.

حجت الاسلام بهجت پور با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران به صورت رسمی از سال ۷۶ کار خود را آغاز کرده افزود: اکنون ۵۰۰ مدرسه در سطح کشور فعال است که ۴۱۲ مدرسه در سطح ۲ وتعداد ۵۵ مدرسه با ۱۲ رشته در سطح ۳ فعالندو ۳۳ مدرسه علیمه هم در ۸ رشته در سطح ۴ فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی در سال‌های اخیر از رشد و پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده است اضافه کرد باید تلاش در این خصوص بیشتر شود.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم در این مراسم گفت: بدلیل اینکه استان مرکزی زادگاه امام راحل و بسیاری از بزرگان و مفاخرانی همچون آیت ا... اراکی است باید کار ویژه‌ای در این زمینه حوزه‌های علمیه صورت گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: برای داشتن جامعه‌ای سالم و صالح نیاز به زنانی با تربیت اسلامی و انقلابی داریم که حوزه‌های علمیه خواهران بهترین مکان برای تربیت چنین زنانی وبهره گیری از طلبه‌های خواهر بهترین مرجع دینی برای بانوان در کشور است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام فاضل حسامی به عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی معرفی و از خدمات حجت الاسلام سید علی جامعی، سرپرست این حوزه قدردانی شد.

انتهای پیام / ج

سخنان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.