مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در سال ۹۸ به ۴۵ روستای شهرستان سنندج با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار گازرسانی می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله گری گفت: برای اجرای این پروژه ۲۶۰ کیلومتر لوله گذاری و چهار هزار انشعاب برای نصب و واگذاری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از این ۴۵ روستا، ۵ مورد مربوط به بخش حسین آباد این شهرستان است، افزود: ۹ روستا در بخش مرکزی، ۱۳ روستای بخش سیروان و ۱۸ روستا نیز در بخش کلاترزان قرار دارند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان پوشش گازرسانی در بخش روستایی شهرستان سنندج را ۸۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: با گازرسانی به این تعداد روستا میزان جمعیت روستایی تحت پوشش گاز در این شهرستان به ۹۸ درصد ارتقا می‌یابد.

فعله گری اضافه کرد: هم اکنون ۱۳۷ روستا در سنندج از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با گازرسانی به ۴۵ روستای این شهرستان در سال جاری، تعداد روستا‌های گازرسانی شده به ۱۸۲ مورد افزایش می‌یابد.

وی از برنامه ریزی برای گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی شهرستان سنندج در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۳۵ واحد مرغداری، ۱۲ واحد تولیدات کشاورزی و ۱۳ واحد صنعتی در بخش تولید آسفالت و آجر فعالیت دارند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: برای اجرای این پروژه‌ها تعداد ۱۵ پیمانکار اجرایی که اغلب بومی استان هستند بکارگیری خواهند شد و بطور مستقیم در هر پروژه بین ۲۰ تا ۲۵ نفر از اهالی منطقه نیز مشغول بکار می‌شوند.

انتهای پیام/م

گازرسانی به روستاهای استان کردستان

 

برچسب ها: گاز ، روستاییان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.