معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: متقاضیان بخش کشاورزی این استان در سال گذشته چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل فعله گری گفت: این میزان تسهیلات در بخش‌های خط اعتباری مکانیزاسیون، توسعه آبیاری‌های نوین، اشتغال فراگیر و پایدار روستایی سرمایه‌های آب و کشاورزی و مشاغل خانگی به ۱۴ هزار و ۴۷۵ متقاضی پرداخت شده است.

وی افزود: با این میزان تسهیلات سه هزار و ۲۴۵ فرصت شغلی جدید در حوزه‌های مختلف کشاروزی ایجاد شده و ۱۲ هزار و ۵۱۵ فرصت شغلی نیز تثبیت شد.

فعله گری با بیان اینکه بیشترین میزان پرداختی تسهیلات با یک هزار و ۳۱۴ طرح به میزان یک هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال مربوط به اشتغال پایدار روستایی است، افزود: پس از آن خط اعتباری مکانیزاسیون (خرید تراکتور و کمباین) با یک هزار و ۵۱۹ طرح به میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۰ هزار و ۲۶۹ طرح یک هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی بانک کشاورزی، ۲۹۱ طرح به میزان ۵۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل سرمایه ثابت آب و کشاورزی و ۲۰۹ طرح ۲۲۵ میلیارد و ۷۱۰ میلیارد ریال از محل سرمایه درگردش آب و کشاورزی صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده اند.

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: پرداخت ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۵۷ طرح از محل کمک‌های بلاعوض آبیاری تحت فشار، ۱۰۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۱۱۹ طرح از محل اشتغال فراگیر و هشت میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به ۸۹ طرح از محل مشاغل خانگی دیگر بخش‌هایی بوده که در سال ۹۷ به آن‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی استان کردستان

 

برچسب ها: کشاورزان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.