مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از خسارت حدود ۱۴۰ میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب استان خبر داد.

سیل  ۱۴۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات اب و فاضلاب وارد کرد  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، علیرضا تخت شاهی  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با توجه به حجم بارش و وقوع سیلاب در اکثر شهرها، به تاسیسات زیربنایی از جمله چاه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال آب و فاضلاب، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و شبکه توزیع آب بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی خسارات بخش تاسیسات آب را حدود ۶۰ میلیارد تومان و بخش فاضلاب را نیز حدود ۸۰ میلیارد تومان میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بیشترین خسارت به ترتیب مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، پاوه، گیلانغرب، کنگاور، جوانرود، تازه آباد و ازگله، روانسر، صحنه، قصرشیرین، سنقر و هرسین بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه بخشی از این آسیب‌ها را ناشی از پر شدن خطوط فاضلاب به دلیل طغیان رودخانه‌ها و همچنین ورود رسوبات، گل و لای، چوب  به شبکه اعلام کرد.

به گفته این مسئول، بخشی از این خسارات نیز هم اکنون قابل مشاهده نیست و در نهایت باعث کاهش عمر مفید تاسیسات خواهد شد.

تخت‌شاهی با بیان اینکه این خسارات با اقدامات پیشگیرانه‌ای که از قبل اندیشیده شده بود به حداقل رسید، یادآور شد: در زمان بحران نیز مشکلی برای تامین آب مردم وجود نداشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمام شهر‌های استان در شرایط مناسبی قرار دارند و مشکل آب‌رسانی یا آلودگی در شهرستان‌های درگیر سیل وجود ندارد و شرایط کاملا تحت کنترل است.

انتهای  پیام/ز

 

مشکل آب‌رسانی یا آلودگی در شهرستان‌های درگیر سیل وجود ندارد

برچسب ها: سیل ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.