خراسان جنوبی از سال ۹۶ تاکنون در دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست در صدور کارت ملی هوشمند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، فاطمی مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در اولین نشست خبری سال ۹خراسان جنوبی پیشتاز در صدور کارت هوشمند ملی۸ گفت: در استان ۵۷۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون برای ۴۹۳ هزار و ۷۴۵ نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزارنفر از شهروندان در نوبت صدور کارت هستند، افزود: تعداد 3 هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی پیامک دریافت کردند که لازم است هر چه سریعتر نسبت به تحویل کارت اقدام کنند.

فاطمی از جمله مزایای کارت ملی هوشمند را امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی، جلوگیری از پولشویی، مبارزه بافساد مالی ،حذف دفترچه خدمات درمانی و تآمین اجتماعی اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان از صدور شناسنامه مکانیزه هم خبردادو گفت: از شروع طرح شناسنامه مکانیزه در تیر ۸۹ تاپایان سال ۹۷ ، در استان، ۲۹۱هزار و ۴۰۸فقره شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

فاطمی از دارندگان شناسنامه جلد قرمز خواست تا نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کنند.

وی افزود: کارمندان ثبت احوال و پیشخوانها موظفند برای تکریم ارباب رجوع ۷۲ساعته شناسنامه جدید را به افراد تحویل دهند درغیر اینصورت با برخورد جدی مواجه خواهند شد.

وی هزینه صدور کارت ملی هوشمند در ادارات ثبت احوال ۲۵هزار تومان ودر دفاتر پیشخوان با احتساب کارمزد و عکس ۳۳هزارتومان وهمچنین، تعرفه تعویض شناسنامه مکانیزه در ادارات ثبت احوال ۳۰ هزارتومان و در دفاتر پیشخوان را ۳۸هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد.

فاطمی از صاحبان شناسنامه های مفقودی جلد قرمز خواست تا به منظو جلوگیری از هرگونه سوء استفاده هرچه سریعتر نسبت به صدور مجدد اقدام کنند.

وی با با بیان اینکه در آینده ای نزدیک بسیاری از خدمات شهروندی به صورت هوشمند چاپ و به آدرس افراد پست می شود از افراد خواست تا نسبت به تغییر نشانی خود درسامانه mc.ir اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان همچنین از راه اندازی گنجینه اسناد، مفاخر،مشاهیر،فرماندهان سپاه و شهدا خبرداد و افزود :این گنجینه باهدف ، وجود بانک اطلاعات، زمینه سازی تحقیق و پژوهش، آشنایی نسل جوان با مفاخر و علما تشکیل شده است.

انتهای پیام/ک

خراسان جنوبی پیشتاز در صدور کارت هوشمند ملی

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۱۴:۴۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام آقا لطفاً پیگیر صدور کارت های هوشمند باشید بنده چهار ماه پیش ثبت نام کردم هنوز به دستم نرسیده! چرا صادر نمی کنن؟ الان بعضی جاها مثل ادارات و دفاتر پیشخوان که میریم میگن که کارت قدیمی باطل شده و نمی تونیم به شما خدمات بدیم!!!
آخرین اخبار