نخستین دوره بازآموزی حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: بیش از 40نفر در این دوره آموزش های لازم در خصوص حمل و نقل مواد خطرناک را به صورت تئوری و عملی از مربیان فرا گرفتند.

وی افزود: بر اساس آیین نامه حمل و نقل کالاهای خطرناک مصوب سال 1382 و کنوانسیون ADR ، در حدود 22 درصد حمل و نقل جاده ای کالا مشمول ضوابط حمل و نقل کالاهای خطرناک می گردد که صاحبان کالا، شرکتهای حمل و نقل، رانندگان و سازملانهای مرتبط هریک وظایفی در این رابطه دارند.

شهامت ادامه داد: اگر چه تعداد این گونه سوانح به نسبت تعداد قابل توجه نیست لیکن به لحاظ اهمیت آنها و ابعاد گسترده ایمنی، اقتصادی و اجتماعی تمهیدات ویژه ای درباره آنها پیش بینی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: شناسایی انواع مواد خطرناک، دسته بندی مواد خطرناک از نظر حمل و نقل، موارد ایمنی در زمان بارگیری و تخلیه مواد خطرناک ، وظایف رانندگان حمل مواد خطرناک، مواردی که رانندگان از نظر آموزش و ایمنی لازم است بدانند ( رانندگی تدافعی) و آشنایی با اقدامات اضطراری در هنگام بروز حوادث محموله های نفتی از مهمترین مباحث مطرح شده در  این دوره آموزشی است.

وی در پایان گفت: گذراندن دوره آموزشی متناسب با شرح وظایف لبرای رانندگان حرفه ای ، مدیران فنی و مدیران عامل شرکتهای حمل و نقل استان نیز الزامی است که در این راستا بر اساس تفاهم نامه باسازمان آموزش فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی گذراندن دوره آموزشی مربوطه قبل از صدور کارت هوشمند رانندگان الزامی است.

انتهای پیام / ط آ

نخستین دوره بازآموزی حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.