در مطلب زیر به نکات مهمی در خصوص نحوه چگونگی دریافت بیمه تکمیلی پرداخته ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای دریافت هزینه‌ها یا خسارت درمانی‌تان از بیمه تکمیلی معمولا دو راه وجود دارد؛ در روش اول شخص با معرفی‌نامه به مرکز درمانی مراجعه می‌کند که خدمات آن تحت پوشش شرکتی است که بیمه تکمیلی شما را متقبل شده است و تا سقف تعهدات چیزی پرداخت نمی‌‎کند؛ بنابراین شما باید فهرست درمانگاه‌هایی را بدانید که به بیمه تکمیلی شما خدمات می‌دهند.

چطور از بیمه تکمیلی خسارت بگیریم؟


بیشتربخوانید : آخرین جزئیات بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی شهری


در روش دوم شخص بدون معرفی‌نامه به مرکز مراجعه کرده و بعد از پرداخت هزینه‌ها در مراکز غیر طرف قرارداد هزینه‌های انجام‌شده را با مدارک تکمیلی به بیمه‌گر ارایه کرده و بعد از ارزیابی به حساب بیمه‌شده واریز می‌شود. فرانشیز در بیمه درمان تکمیلی به عهده بیمه‌گر پایه است.

برای دریافت هزینه‌های‌تان چه مدارکی لازم دارید؟

خدمات پاراکلینیک شامل فیزیوتراپی، رادیولوژی، سونوگرافی، داروخانه، آزمایشگاه و... است و مدارکی که برای خدمات پاراکلینیکی نیاز دارید، به این شرح است:
*کپی جواب مبنی بر انجام اقدام پاراکلینیک یا دستور پزشک معالج مربوطه.
* اصل قبض رسید (مبلغ پرداختی توسط بیمار) ممهور به مهر مرکز درمانی و قید تاریخ.
بیمه‌گذاران باید در نظر داشته باشند که اسناد پاراکلینیکی به هیچ عنوان برگشت داده نمی‌شود و از ارسال اصل جواب مدارک پاراکلینیک خودداری کنید.
مدارکی که برای دریافت هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های خصوصی نیاز دارید، چه هستند؟
١- اصل صورتحساب بیمارستان ممهور به مهر بیمارستان
٢- اصل ریزدارو‌های ممهوربه مهر داروخانه بیمارستان
٣- اصل قبوض رسید و رونوشت جواب رادیوگرافی، آزمایشگاه، M.R.I، سی‌تی‌اسکن، اکو، تست ورزش، سونوگرافی، ماموگرافی، مانیتورینگ، آنژیوگرافی و...
٤- گواهی از پزشک مبنی بر تعداد مشاوره صورت‌گرفته با مهر
٥- گواهی تعداد جلسات فیزیوتراپی تاریخ آن‌ها و اقدامات انجام‌شده در هر جلسه
٦- در صورت دریافت هزینه از سوی بیمه‌گر پایه کپی برابر اصل چک دریافتی از سوی سازمان
٧- در صورت دریافت هزینه از سوی بیمه‌گر پایه کپی برابر اصل اسناد از سوی سازمان
اگر عمل جراحی انجام داده‌اید، باید علاوه بر مدارکی که گفته شد، مدارکی را که در ادامه می‌آید، به همراه داشته باشید.
١- ارایه برگه شرح عمل جراحی
٢- اصل گواهی جراح ممهور به مهر پزشک جراح
٣- اصل گواهی بیهوشی ممهور به مهر پزشک بیهوشی
٤- اصل گواهی کمک جراح ممهور به مهر پزشک
٥- اصل ریزدارو‌ها و وسایل مصرفی اتاق عمل ممهور به مهر داروخانه بیمارستان
٦- گواهی از پزشک مبنی بر تعداد مشاوره صورت‌گرفته با مهر
٧- در صورت جراحی سپتوپلاستی ارایه گرافی قبل از عمل جراحی
٨- در صورت جراحی کورتاژ ارایه سونوگرافی قبل از عمل
٩- ارایه جواب پاتولوژی جهت سایر اعمال جراحی
مدارک مورد نیاز برای سایر هزینه‌های درمانی به جز موارد گفته‌شده، متفاوت است. برای گرفتن هزینه درمان در بخش‌هایی مانند خرید عینک یا سمعک، ویزیت، دارو و دندانپزشکی و... باید این مدارک را داشته باشید.
عینک:
١- اصل قبض رسید (مبلغ پرداختی توسط بیمار) ممهور به مهر مرکز خرید عینک و قید تاریخ
٢- برگه تعیین نمره چشم (ممهور به مهر چشم پزشک و یا اپتومتریست)

ویزیت:
١- اصل قبض رسید (مبلغ پرداختی توسط بیمار) ممهور به مهر پزشک معالج و قید تاریخ

دارو:
١- اصل نسخه داروی ممهور به مهر داروخانه و مهر پزشک معالج
٢- سوابق بیماری بیمه‌شده در موارد بیماری‌های خاص

دندانپزشکی:
١- اصل فاکتور ممهور به مهر دندانپزشک معالج و قید تاریخ
٢- ارایه گرافی قبل و بعد از انجام کار یا حین انجام کار (غیر از موارد ترمیم، جرمگیری و روکش کمتر از ٢ واحد)
در پایان باید به چند نکته توجه کنید. نکته اول اینکه اگر نقص مدرک داشته باشید، برای جلوگیری از مفقودشدن اسناد و عدم تأخیر در استخراج سند از بایگانی اصل مدارک درمانی عینا جهت تکمیل به بیمه‌شده برگشت داده می‌شود؛ و نکته دیگر اینکه بیمه‌گذار متعهد است در صورت فوت هر یک از بیمه‌شدگان مراتب را در اولین فرصت و حداکثر ظرف مدت ٢ هفته از تاریخ فوت کتباً به شرکت بیمه‌گر اعلام کند؛ در غیر این‌صورت بیمه‌گر هیچ‌گونه تعهدی در پرداخت خسارت نخواهد داشت.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.