عضو مجمع نمایندگان اصفهان گفت: وزیر نیرو امروز قول داد که هرچه سریعتر طرح ستاد احیای زاینده رود در شورای عالی آب بررسی شود.

قول اردکانیان برای بررسی هرچه سریعتر طرح ستاد احیای زاینده‌رود در شورای عالی آبحمیدرضا فولادگر عضو مجمع نمایندگان مردم اصفهان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز نمایندگان استان اصفهان با اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه صحن علنی گفت: این جلسه درباره طرح ستاد احیای زاینده‌رود بود.

فولادگر تصریح کرد: طرح ستاد احیای زاینده رود آماده شده و در نوبت دستور کار شورای عالی آب قرار دارد و ما از وزیر خواستیم تا هر چه سریعتر با توجه به وضعیت موجود در دستور این شورا قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: اردکانیان هم قول داد تا هر چه سریعتر طرح ستاد احیای زاینده‌رود در دستور کار شورای عالی آب قرار بگیرد.

نماینده مردم اصفهان اظهار کرد: با وجود سیل اخیر به این نتیجه رسیدیم که اگر هر چه زودتر ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل شده بود، می‌توانستیم از این فرصت استفاده بهینه‌ای انجام دهیم، زیرا وی دارای یک سری تهدیدات و یک سری فرصت‌هاست.

عضو مجمع نمایندگان مردم اصفهان ادامه داد: باید از فرصت‌های سیل برای حل مشکلات آبی کشور استفاده کنیم و با تدابیر اصولی در مقابل تهدیدات آن بایستیم، زیرا بسیاری از این خسارت‌ها قابل پیشگیری بود.

فولادگر گفت: استان‌هایی که دارای تنش آبی هستند می‌توانند از چنین فرصتی استفاده کنند، اگر طرح آبخیزداری در کشور اجرا شده بود، می‌توانستیم با وجود این بارش‌ها آب را ذخیره کنیم.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: مراحل قانونی برخی طرح‌های انتقال آب که مشکل زیست محیطی هم نداشتند انجام شده و اگر زودتر اجرایی می‌شد به نفع مناطق کم آب و همچنین مناطق سیل‌زده بود و از طغیان آب و خرابی جلوگیری می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد احیای زاینده‌رود تنها مختص به استان اصفهان نیست، بیان کرد: با وجود این بارندگی‌ها که بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد برخی تالاب‌های کشور پر شده، اما تنها ۵ درصد باتلاق گاوخونی پر شده است که اگر باتلاق گاوخونی می‌توانست آبگیری کند علاوه بر قنات‌های اصفهان، قنات‌های یزد و کرمان هم پر آب می‌شد، لذا بحث ستاد احیای زاینده‌رود ملی است و باید به این موضوع ملی نگاه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار