مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: سال گذشته ۶۷۸ فقره سرقت سیم برق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال سرقت شد .

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا لهونیان گفت: ارزش این مقدار سیم برق سرقت شده ۱۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال است که نسبت به سال قبل‌تر از آن از لحاظ وزن حدود ۴۲ درصد بیشتر بود.

وی سرقت سیم برق در سال ۹۶ را ۳۴۰ فقره اعلام کرد و افزود: وزن این تعداد سرقت ۱۰ هزار و ۹۴۹ کیلوگرم و ارزش آن هفت میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه پارسال ۲۲ دستگاه و در سال ۹۶ نیز ۱۲ دستگاه ترانسفورماتور در استان به سرقت رفت، یادآور شد: در سال ۹۷ تمام شبکه‌های جدید با کابل خودنگهدار احداث شد.

لهونیان به ایجاد ۱۶۶ کیلومتر کابل خودنگهدار در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: پارسال حدود ۱۲۰ کیلومتر شبکه برق به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق استان نیازمند تبدیل به کابل خودنگهدار است، اضافه کرد: برای این کار حدود ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: برگزاری جلسات و گشت مشترک با نیروی انتظامی، انجام مکاتبات با مراجع ذیصلاح و ائمه جمعه و جماعات، کاورگذاری در نقاط آلوده و تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار در نقاط آلوده از جمله اقدامات و برنامه‌های این شرکت برای مقابله با سرقت سیم است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار