مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: در طول سال گذشته ۵۰ عنوان دوره آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان زندان‌های استان برگزار شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسحاق ابراهیمی گفت: آموزش‌های ضمن خدمت کارآمدترین و قوی‌ترین فرآیند برای انتقال دانش و مهارت به نیروی انسانی است و در عصر حاضر، سازمان‌ها از طریق توانمندسازی کارکنان قادر به پاسخگویی سریع به تغییرات در محیط هستند و اهمیت این موضوع تا حدی است که بدون وجود کارکنان توانمند، سازمان‌ها قادر به دست‌یابی به اهداف خود نیستند.

وی با تاکید بر این موضوع که توجه به آموزش پرسنل در مراکزی همچون زندان‌ها از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است، افزود: طی چند سال گذشته بیش از هر دوران دیگری علوم و تکنولوژی پیشرفت کرده است؛ این تحول و دگرگونی به حدی است که حتی می‌توان گفت قسمتی از اطلاعات بشر منسوخ و اطلاعات و دانش جدید جایگزین آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه پرسنل زندان‌ها رسالت دشوارِ اصلاح و بازاجتماعی کردن افراد بزهکار و آسیب دیده جامعه را عهده دار هستند و برای اینکه بتوانند رسالت سازمانی خود را به بهترین شیوه ممکن به پیش ببرند نیاز است که در طول مدت خدمت، دانش و اطلاعات خود در حوزه‌های مختلف زندانبانی را به روز نمایند.

مدیرکل زندان‌های کردستان از شرکت پرسنل زندان‌های کردستان در بیش از ۵۰ عنوان دوره آموزشی ضمن خدمت در طول سال ۹۷ خبر داد و خاطرنشان کرد: میانگین سرانه آموزشی تعریف شده در قانون مدیریت خدمات کشوری برای مدیران ۶۰ ساعت و برای کارکنان ۴۰ ساعت است که خوشبختانه اداره‌کل زندان‌ای کردستان در سال ۹۷ توانست در حوزه آموزش بیش از میانگین تعریف شده عمل نماید.

ابراهیمی یادآور شد: اداره زندان‌های استان در سال ۹۷ سرانه آموزش مدیران را به ۷۵ و سرانه آموزش کارکنان را به ۶۶ ساعت رساند، که این مهم توانست نقش بسزایی در ارتقاء سطح دانش و اطلاعات پرسنل داشته باشد.

این عضو شورای قضائی استان ضمن تقدیر و تشکر از دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌های کشور، مناطق ۱۰ گانه آموزشی بالاخص منطقه ۲ همدان در راستای تدوین برنامه‌های آموزشی موثر برای کارکنان زندان‌ها، اضافه کرد: در سال گذشته سهم کارکنان زندان‌های کردستان از دوره‌های آموزشی ۲۲ هزار و ۱۱۲ نفر ساعت بود که از این عدد دو هزار و ۶۱۶ نفر ساعت سهم مدیران و ۱۹ هزار و ۴۹۶ نفر ساعت سهم کارکنان بود.

به گفته ابراهیمی، این آمار و اعدادِ امیدوارکننده حاکی از تلاش سازمان زندان‌ها در راستای ارتقاء دانش و سطح مهارت شغلی پرسنل بوده و قطعا نوید دهند آینده‌ای روشن در حوزه زندانبانی در میهن عزیز اسلامی نیز خواهد بود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.