عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت وارده به شهر‌های خراسان رضوی در جریان سیل اخیر بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۸۹ مسئولان هواشناسی نسبت به نداشتن رادار‌های هواشناسی اعلام وضعیت کرده بودند که اکنون در کشور ۹ مورد وجود دارد در صورتی که نیاز ما به ۲۴ عدد است.

وی افزود:در حوزه نظارت و علم مهندسی و زیرساخت‌ها کم گذاشته ایم، چرا باید ابنیه و پل‌هایی که چند سال از افتتاح آن نمی‌گذرد، تخریب شود؛ چرا حاشیه‌سازی رودخانه‌ها انجام شده و این امر نیاز به پیگیری و ورود حوزه قضایی دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از سال ۷۴- ۷۵ در کشور خشکسالی وجود دارد؛ چرا توجه نشده که چه کسی این مجوز‌ها را داده است ادامه داد:در این سال‌ها ۱/۶ میلیون هکتار از جنگل‌های بلوط لرستان و حدود ۱ میلیون هکتار از جنگل‌های شمال نابود شد که همین امر باعث تشدید روان آب و سیلاب می‌شود.

بنایی گفت:تخریب بی‌رویه منابع طبیعی، تشدیدکننده بروز سیل است. ۲۸ استان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار و ۱۴۸ روستا در جریان سیل اخیر دچار آسیب جدی شده که برآورد خسارت آن ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان این که جبران این خسارت خارج از توان دولت است و خواستار همراهی مردم و نهاد‌های بین الملی هستم افزود:خسارت وارده به شهر‌های این استان در جریان سیل اخیر بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است و خواستار عملیاتی شدن قول‌ها و وعده‌های مسئولان به مردم و رفع نگرانی آن‌ها هستم.

انتهای پیام// ز.‌ی
 

سیل به شهر‌های خراسان رضوی خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.