حقیقت گفت: با توجه به بارش‌های شدید و رگباری در برخی مناطق به کشاورزان توصیه می‌شود که از محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغات اجتناب کنند.

کشاورزان هشدار را جدی بگیرند/عشایر از اتراق در اطراف رودخانه ها اجتناب کنندمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در نواحی جنوب، جنوب شرق و شرق کشور به نظر می‌رسد امروز در بسیاری از مناطق جنوب شرق بویژه استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و قسمت‌هایی از سیستان و بلوچپستان بارش‌های شدید و رگباری خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به بارش‌های شدید و رگباری در نواحی جنوب و جنوب شرق به کشاورزان توصیه می‌شود که تا روز سه شنبه از محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغات اجتناب کنند.

حقیقت در توصیه‌ای به دامداران گفت: با توجه به بارش‌های رگباری و احتمال تگرگ در نواحی جنوب، جنوب شرق و شرق کشور به دامداران توصیه می‌شود که از رفتن به ارتفاعات و مناطق سیل خیز اجتناب کنند. ضمن آنکه عشایر به هیچ وجه در سه روز آینده حرکت نکنند و سعی کنند در مناطق دور از رودخانه‌ها اطراق کنند.


بیشتر بخوانید: گلخانه داران شرق کشور هشدارها را جدی بگیرند/استمرار بارش های پراکنده تا پایان اسفند


به گفته این مقام مسئول، با وجود بارش‌های شدید رگباری و احتمال تگرگ در برخی استان‌های مناطق جنوب شرق به گلخانه داران توصیه می‌شود که ضمن مراقبت از سازه‌های گلخانه ای، نسبت به ترمیم و بازبینی حفاظ‌های مشکل دار گلخانه‌ها اقدام کنند تا دچار خسارت نشوند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی نسبت به شیوع آفت زنگ گندم و سایر بیماری‌ها در مزارع هشدار داد و گفت: با توجه به تشدید بارش در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور، احتمال شیوع آفت زنگ گندم در مزارع دور از انتظار نیست، از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به بازبینی مزارع اقدام کنند و در صورت رویت علایم آفات و اعلام موضوع به جهاد کشاورزی استان‌ها هر چه سریع‌تر محلول پاشی و سم پاشی را در مزارع آغاز کنند.

وی در پیرامون اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر گذر از مرحله خشکسالی بیان کرد: اگرچه از دیدگاه هواشناسی بارش در سال زراعی جدید مطلوب بوده، اما از لحاظ هیدرولوژیکی بعید است که خشکسالی به طور کامل رفع شده باشد.

حقیقت در پایان تصریح کرد: براساس دیدگاه هواشناسی امسال به سبب بارش‌های مناسب با ترسالی روبرو هستیم که با این وجود بخشی از کمبود منابع آبی کشاورزان در سال‌های گذشته جبران شده است، اما اینکه چه میزان از بارندگی‌های دقیق به منابع آب‌های زیر زمینی نفوذ کرده است، باید مسئولان وزارت نیرو پاسخ دهند.

انتهای پیام/

کشاورزان مناطق جنوب غرب نسبت به محلول پاشی مزارع گندم اقدام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار