مدیرکل هواشناسی استان فارس، میزان بارش باران در نقاط مختلف استان را اعلام کرد.

دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به میزان بارش باران در سامانه اخیر از بعد از ظهر دیروز جمعه ۲۳ فرودین تا کنون، اظهار کرد: فراشبند با ۲۵ و ۲ دهم، فورگ داراب با ۱۸ و لار ۱۵ و ۴ دهم میلی متر رکورددار بیشترین میزان بارش باران در سامانه اخیر هستند.

وی ادامه داد: در نورآباد ممسنی ۱۰ و ۵ دهم، کازرون ۱۰، اردکان ۹، زرقان ۶ دهم، شهرک گلستان ۵ و ۹ دهم، زرین دشت ۵ و ۶ دهم، فیروزآباد ۵، داراب ۴ و ۲ دهم، قیروکارزین ۴ و ۲ دهم و درودزن ۴ و یک دهم میلی متر باران به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: در خفر ۳ و ۸ دهم، جهرم ۳ و یک، سروستان یک و ۴ دهم، لامرد ۹ دهم، زرقان ۶ دهم، تخت جمشید ۵ دهم، آباده ۵ دهم، فسا ۳ دهم، سروستان یک دهم و شیراز یک دهم میلی متر باران باریده است.

دهملایی اضافه کرد: در دیگر نقاط استان بارشی به ثبت نرسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: سامانه بارشی که از بعد از ظهر دیروز جمعه ۲۳ فرودین وارد استان شده تا فردا یکشنبه ۲۵ فروردین در استان پابرجا است و موجب بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، برخی نقاط بارش تگرگ، وزش باد شدید موقتی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در غرب، مرکز، شمال، شرق و جنوب فارس می‌شود.

دهملایی توصیه کرد: شهروندان، روستائیان، عشایر، دامداران و کشاورزان از تردد، توقف و تجمع در مناطق کوهستانی، اطراف و حاشیه رودخانه‌ها، سدها، آبگیرها، مسیل ها، اتراق و چرای دام خودداری کنند.

انتهای پیام/چ

میزان بارندگی در نقاط مختلف استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار