بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان گفت: داشتن اعتماد به نفس در بازی‌های قطر می‌توانست نقش موثری در نتیجه گیری تیم ملی داشته باشد.

دباغی: اعتماد به نفس یک نکته کلیدی برای موفقیت است/ کی روش هم نمی تواند یک دفعه نتیجه بگیرد

هاجر دباغی بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان ایران در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علت صعود نکردن تیم فوتبال بانوان ایران را به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: تیم ایران عملکرد خوبی داشت، اما در یکسری موقعیت‌ها اعتماد به نفس پایین بازیکنان کار دست تیم داد به طور مثال بازی اول ایران با تیم فیلیپین، حدود ۸۰ درصد همه چیز به سود ایران بود و ما موقعیت‌های زیادی برای گل زنی داشتیم که نبود اعتماد به نفس در بازیکنان باعث شد توپی از دروازه حریف رد نشود، اما فیلیپینی‌ها بر عکس تیم ملی ایران تنها ۲ موقعیت گلزنی داشتند و از همان ۲ موقعیت استفاده کردند.

او تصریح کرد: بازی با فلسطین برای جبران رفتیم و موفق هم شدیم و شکست قبل را جبران کردیم. بازی سوم نوبت به چین تایپه رسید و ما فکر برد در سر داشتیم، اما یک صحنه گل چین تایپه در همان دقایق اول بازی کار را برای ما سخت کرد. چین تایپه تا دقیق ۱۵ توانست ۲ گل وارد دروازه ما کند و یک پنالتی هم که در نیمه اول رخ داد کار را برای ما در نیمه اول سه بر صفر تمام کرد. شاید کسی باورش نشود، اما در نیمه دوم بازی با چین تایپه هم به فکر جبران آن سه گل خورده بودیم که چین تایپه گل چهارم را زد و شیرازه تیم ما بهم ریخت.

کی روش هم نمی‌تواند یک دفعه نتیجه بگیرد

دباغی ادامه داد: سطح انتظارات از تیم ملی بانوان خیلی بالا رفته بود در حالی که در فوتبال بانوان زمان نیاز است تا بتوان نتیجه‌ای گرفت. کی روش هم با اینکه مربی بزرگی است در سال‌های اول حضورش در تیم ملی آن قدر‌ که بعد‌ها نتیجه گرفت نمی‌توانست نتیجه بگیرد. فدراسیون فوتبال از بازی ما راضی بود و می‌دانستند که ما همه تملاشمان را کردیم، اما به معنای واقعی نشد.

بازی با قدرت‌های اول آسیا می‌تواند به ما کمک کند

دباغی در پایان اظهار داشت: ژاپن، چین، کره جنوبی و استرالیا قدرت‌های اول در فوتبال آسیا و دنیا به حساب می‌آیند. اگر در آینده بتوانیم با این تیم‌ها بازی دوستانه داشته باشیم در کنار اردو‌های مداومی که فدراسیون برای تیم‌های ملی بانوان در نظر می‌گیرد می‌توانم بگویم پیشرفت شایانی در فوتبال بانوان ایران به وجود می‌آید. حسین عبدی به عنوان مشاور فنی تیم‌های ملی بانوان از پایه خیلی مسائل را با فوتبالیست‌های خانم ما کار می‌کند. این امید وجود دارد که تیم ملی جوانان ما که در آینده‌ای نه چندان دور تیم بزرگسالان ما را تشکیل می‌دهند بتوانند نقش اساسی در موفقیت فوتبال بانوان ایران داشته باشند.


بیشتر بخوانید:

عبداللهی: بردن تیم‌های عربستانی اهمیت زیادی دارد

غیبت رحمتی در تمرین استقلال/ وریا و طارق بازگشتند

مصدومیت بازیکن کلیدی استقلال رفع شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار