مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: برای رفع فقر کودکان کار و فرهنگ سازی در میان مردم یک جهاد اقتصادی نیاز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، فخرالسادات خامسی هامانه  مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در نخستین جشنواره علمی، فرهنگی هنری کودکان کار و خیابانی باز باران در استان، گفت: جشنواره علمی، فرهنگی هنری کودکان کار و خیابانی باز باران با هدف آشنا کردن و فرهنگ سازی تمامی دانش آموزان و ایجاد دغدغه بین تمامی سازمان‌ها و شهروندان است.

وی با اشاره به  اینکه  فقر علت اصلی وجود کودکان کار در استان است، افزود: فرهنگ سازی در میان مردم بحث اصلی التیام و چاره ساز کودکان کار است.

خامسی با اشاره به اینکه این جشنواره از امروز تا ۲۹ فرودین ۹۸ ادامه دارد، ادامه داد: نشست مشترک مدیران کار با کودکان کار و خیابانی، اجرای طرح حامیان کودکان کار، مسابقات ورزشی و اجرای تئاتر خیابانی و سرود با هنرمندی کودکان کار و خیابانی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ،افزود: مردم نیکوکار استان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب سازمان بهزیستی جهت کمک به کودکان کار ۲۱۶۳۴۵۵۸۰۵۰۰۶ ،بانک کشاورزی، واریز کنند.

وی با توجه به اینکه ۹۰ درصد کودکان کار و خیابانی اتباع هستند، گفت در سال ۹۷، ۱۶۹ نفر کودک کار و خیابانی در استان داشته ایم؛ و همچنین آمار این کودکان در سال ۹۶، ۱۵۳ نفر بوده است.

خامسی بیان کرد: ۱۲۵ تشکل و ۱۱ نمایندگی مردم نهاد در مرتبط با کودکان کار و خیابانی در استان فعال هستند.

انتهای پیام/ی

جمع آوری کودکان کار دغدغه مسئولان  است

برچسب ها: خانواده ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.