معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برخی از مالکین مانع اصلی ثبت ملی آثار تاریخی در معرض تخریب هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه‌های مرمت و احیای آثار تاریخی استان اردبیل، تصریح کرد: برخی از مالکین خصوصی خانه‌ها و حمام‌های تاریخی اصلی‌ترین مانع برای ثبت ملی و صیانت و حفاظت از این آثار تاریخی هستند.

وی گفت: کارگروه ویژه‌ای در معاونت میراث فرهنگی اداره کل برای پایش و بررسی وضعیت این بنا‌ها تشکیل شده تا بصورت قانونی برای ثبت و مرمت آن‌ها اقدام نماییم.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: از مالکین محترم این بنا‌ها انتظار می‌رود همکاری لازم را جهت حفظ و احیای این میراث ارزشمند داشته باشند.

لطفی افزود: همچنین در این زمینه از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در خانه‌های تاریخی از طریق صندوق حفظ و احیا به منظور حفاظت حداکثری از آن‌ها بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/ع

مرمت و احیای آثار تاریخی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.