جلالی گفت: به زودی بخشنامه‌ای از سوی وزیر کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت که بر اساس آن کلیه نقشه‌ها پیش از چاپ و انتشار باید با دفتر تقسیمات کشوری هماهنگ شوند.

 ضرورت هماهنگي با تقسيمات كشوري قبل از چاپ و انتشار نقشه هابه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سيّدسعید جلالی مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری به منظور شناسایی زمینه های همکاری و آشنایی با فعالیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در زمینه تولید نقشه و طراحی سامانه های اطلاعات جغرافيايي در اين سازمان حضور يافته و با ريیس سازمان جغرافیایی نيروهاي مسلح ديدار كرد.

 سعید جلالی مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری گفت: اين نشست در خصوص هم افزایی، هم اندیشی و تبادل اين دفتر با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد كه به زودي منجر به عقد يك تفاهمنامه خواهد شد.

جلالی در نشست با سردار فخری ريیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اظهار داشت: کارگروه نامگذاري نقاط دریایی در دفتر تقسیمات کشوری شکل گرفته و تاكنون جلسات متعددي با هدف پاسداشت نام های پارسی با حضور ارگان ها و سازمان های مختلف برگزار شده است.

وي ادامه داد: در سال آتی نیز با محوريت عوارض نام های کف دریا همکاری هايي با سازمان جغرافیایی نيروهاي مسلح صورت خواهد گرفت.

جلالی گفت: با هدف جلوگيري از درج اطلاعات نادرست به زودي بخشنامه ای با امضاء مقام عالی وزارت در دستور کار قرار خواهد گرفت که بر اساس آن کلیه نقشه ها پيش از چاپ و انتشار باید با دفتر تقسیمات کشوری هماهنگ شوند.

فخری ريیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نيز در اين ديدار با اشاره به تهیه اطلس اقوام و اقلیت هاي ديني گفت: در این اطلس از داده های جمعیتی مرکز آمار ایران و فرهنگ نام های جغرافیایی استفاده شده است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز با اشاره به استفاده از نام های پارسی در حوزه دریایی افزود: اين سازمان آماده هر گونه همکاری و همیاری در کارهای پژوهشی با وزارت کشور است.

شایان ذکر است در این نشست رؤسای گروه های فنی و نامگذاری دفتر تقسيمات كشوري وزارت کشور نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار