استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: در مناطقی که در معرض سیلاب هستند هشدار تخلیه داده‌ایم و آن روستا‌ها را تخلیه کرده‌ایم.

کهکلویه و بویر احمد///علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویر احمد در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فعلی استان کهگیلویه و بویر احمد، گفت: در استان ما حجم بارش‌ها بسیار بالا بود و به تناسب حجم بارش‌ها با خسارتی در ابنیه استان راه‌های روستایی، مزارع کشاورزی، واحد‌های مسکونی مواجه بودیم.

احمدی ادامه داد: دولت در گام اول شرایط موجود را تثبیت کرد و هماهنگی اقدامات لازم را انجام داد. در گام دوم برآورد خسارت‌ها از سوی دولت انجام شد.  بخشی از خسارت‌ها بر اساس گمانه زنی است و بخش دیگر تشکیل پرونده عقد میران خسارات به بخش‌های مختلف از دستگاه‌های اجرایی بوده که ما این اقدام را انجام داده‌ایم و معمولا وقتی جمع‌بندی می‌شود باید این جمع‌بندی را به سازمان مدیریت بحران وزارت کشور اعلام کنیم؛ همچنین باید تصویری به سازمان مدیری و برنامه‌ریزی کل کشور دهیم که این کار را تاکنون  انجام داده‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزود: به دنبال این اقدامات،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور بر روی این قضیه بسیار حساس بودند. در تماس‌های مکرری که آقای جهانگیری داشتند، از اوضاع استان با خبر شدند و وزیر راه را به عنوان نماینده ویژه خود برای بررسی شرایط به استان اعزام کردند. ما تمام جمع‌بندی‌های خود را به مراجع رسمی منعکس کردیم که هزینه‌ای بالغ بر  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت در بخش‌های مختلف است.

احمدی اظهار کرد: تنخواهی به استان‌ها برای هزینه‌های ضروری و اولیه پرداخت شد. یک سری از راه‌های روستایی ما به دلیل کوهستانی بودن منطقه، صعب العبور شده است؛ همچنین به دلیل حجم بارش‌ها، ریزش و رانش کوه زیاد است و به دلیل بالا رفتن دمای هوا راه‌ها به طور مرتب ریزش می‌کنند. برخی از روستاهای ما علاوه بر تلاش‌های فراوان برای بازگشایی راه‌ها، بر اساس بارش و ریزش مسدود شده است.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: تعدادی از واحد‌های تولیدی استان ما در بخش آبزیان خسارت دیدند. مشکلات استان اکنون در همین حدود است و الحمدلله مشکل خاصی نداریم و توانستیم به خوبی شرایط را تثبیت کنیم. اما میزان خسارت علی الخصوص به مزارع کشاورزی، مزارع پرورش ماهی، راه‌های روستایی و پل‌ها زیاد بوده و گاهی اوقات مشکل تردد برای مردم وجود دارد؛ هرچند ما پل‌ها را ترمیم کرده‌ایم. البته در آن مناطقی که احساس کردیم خطر وجود دارد، عبور و مرور  یک طرفه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه چند روستا با هشدار‌های ما خالی شدند گفت: در مناطقی که حدس زدیم که در معرض سیلاب هستند هشدار تخلیه داده‌ایم و آن روستا‌ها را تخلیه کرده‌ایم. یک یا دو روستای کوچک زیر چند خانوار متاسفانه تخریب شدند.

احمدی درباره امنیت استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: امنیت استان به دست نیروی انتظامی است و بقیه ارگان‌ها به نیروی انتظامی کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار