بخشدار مرکزی اهواز گفت: مردم مناطق هم جوار رودخانه کرخه فعلا ساکن جنگل های البروایه و الباجی هستند.

علی بلم چی بخشدار مرکزی اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه بخش مرکزی اهواز شامل ۳ رودخانه است، گفت: همه این رود‌ها خروشان و سرکش هستند که ۱۳ روستا در حاشیه رودخانه دز در ابتدا سیل به زیر آب رفتند. دز هم کم عمق، هم کم عرض و شتابان است که همین امر موجب نفوذ آب به خانه‌ها تا ارتفاع ۲ یا ۳ متری را موجب شد.

وی افزود: جمعیت سیل زده روستا‌های حاشیه بامدژ در اردوگاه‌های ۶ گانه استقرار یافته اند، که شامل ۵ حوزه در الهایی (۴ مدرسه و یک حوزه بسیج) و یک محل اسکان در جعادله است که با همکاری راه آهن جنوب توانستیم جمعیت ۴۵۰ نفری را در ۲۵ واگن قطار جای دهیم.

بلم چی بیان داشت: در این مدت تقریبا ۳ هفته‌ای سعی کردیم نیاز‌های این عزیزان را فراهم کنیم هر چند مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه هوا گرم است و چادر‌های هلال احمر نیز پلاستیکی هستند.

بخشدار مرکزی اهواز در ادامه اظهار کرد: ما منتظر پایین آمدن سطح دبی رودخانه در بخش مرکزی شهرستان اهواز هستیم و هر زمان که این اتفاق رخ دهد افراد را به اماکن بهتر انتقال داده و امکانات سرمایشی را ارائه می‌دهیم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: منطقه دیگر که سیل در آنجا نفوذ کرده روستا‌های هم جوار رودخانه کرخه است و بالا آمدن آب کرخه که موجب قطع شدن جاده اندیمشک به اهواز گشت، ارتباط ۸ روستا با شهرستان اهواز نیز قطع شد و مردم این مناطق در جنگل‌های البروایه و الباجی ساکن هستند و با توجه به مسطح بودن این اماکن و فراهم بودن تغذیه احشام مردم این نواحی امنیت لازم بر قرار است و ما نیز چادر‌هایی را در اختیارشان قرار داده ایم.

وی در پایان تصریح کرد: انتظار داریم افراد در بحث ماشین آلات به کمک دولت بیایند، عمق فاجعه زیاد است و دستگا‌ها کم هستند. لازم به ذکر است که بحران سیل ۳ ماهه و ۴ ماهه است و بعد از فروکش کردن آب رودخانه‌ها باید به کمک سیل زدگان شتافت.

انتهای پیام/ ن

سیل زدگان حاشیه رودخانه

برچسب ها: سیلاب ، بخشداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.