معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: سیل اخیر اندوخته‌ای از دانش و تجربه را برای دستگاه‌های استان بوجود آورد اقدامات و تجربه‌های که از سیل اخیر بدست آمده، مستندسازی شود.

تجربه‌های سیل اخیر مستندسازی شودبه گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، حاتمی  معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در این جلسه از تلاش و مدیریت دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در خصوص اقدامات کاهش خسارت سیل تشکر کرد و بیان  کرد: لازم است اقدامات و تجربه‌های که از سیل اخیر بدست آمده، مستندسازی شود.

وی بیان کرد: ضمن مستندسازی اقدامات؛ نقاط آسیب پذیر در این خصوص تهیه و تدوین شود تا در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص برآورد خسارت سیل گفت: برآورد خسارت بایستی واقع بینانه باشد تا حقی از کسی پایمال نگردد.

حاتمی در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه تولیدکننده جدی محصول استراتژیک گندم است گفت: چرخه تولید این محصول نیاز به اصلاحات داردکارخانه‌های آرد استان باید آرد با گلوتن بالاتری را برای تهیه نان تولید کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  نیز در این جلسه گفت: بر اساس برآورد اولیه سیل ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه برای بازسازی و بازتوانی بهره برداران بخش کشاورزی ۶۸۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض لازم است افزود: ۵۳۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات ارزان قیمت و ۱۱۸ میلیارد ریال اعتبارات تملکی برآورد شده است.

وی ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه سازمان جهادکشاورزی در مهار سیلاب بیان کرد: اقدامات زیادی در خصوص جلوگیری از خسارات سیل توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قبل از وقوع سیلاب انجام گرفت که باعث شد خسارت‌ها خیلی کاهش یابد.
وی با تشکر از زحمات مجموعه مدیریت ارشد استان کرمانشاه و دستگاه‌های اجرایی استان از تعامل خوب و مناسب آب منطقه‌ای نیز قدردانی کرد.

 انتهای  پیام/ز


سیل ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد  کرد

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.