مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، درباره آبگرفتگی معابر در مناطق مرکزی و جنوبی استان، طوفان‌های تندری و افزایش ارتفاع موج دریا در روز شنبه هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج الله شکوهی پور با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی از امروز، افزود: با توجه به افزایش و تقویت ناپایداری‌های جوی و تشدید بارش‌ها در ساعاتی از شنبه، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم و بخش‌هایی از شهرستان‌های تنگستان، دشتی و بوشهر، هشدار داده می‌شود.

وی همچنین درباره وقوع طوفان تندری، رعد و برق‌های شدید و گاهی ریزش تگرگ در برخی نقاط جنوبی و مرکزی استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در این مدت شاهد وزش تندباد‌های لحظه‌ای و در پی آن افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا در برخی ساعات هم خواهیم بود که در این باره نیز هشدار می‌دهیم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری در برخی ساعات رگبار باران، رعد وبرق و احتمال وزش تندباد لحظه‌ای و گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

شکوهی پور افزود: جهت وزش باد نیز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و هنگام وزش تندباد لحظه‌ای تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ک

هشدارهای هواشناسی برای روز شنبه

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.