با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰ طرح عمرانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از  ٢۰ پروژه بهداشتی و درمانی در جهرمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دقایقی پیش وارد جهرم شد و مورد استقبال مقامات استانی و شهرستانی قرار گرفت.

نمکی در این سفر همزمان ٢۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم را افتتاح کرد.

این پروژه‌ها شامل بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی، ۶ خانه بهداشت، ۵ پانسیون پزشکان و ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی است که با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در این سفر، بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری جهرم به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی جهرم افتتاح شد. این پروژه زیربنایی به مساحت ۴ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱٣۰ میلیارد ریال داشته که ساخت آن دو سال به طول انجامید و ایجاد فضای فیزیکی مناسب و استاندارد برای مادر و نوزاد از اهداف اصلی ساخت این پروژه بوده است.

بلوک زایمانی در چهار طبقه بنا و دارای بخش زایشگاه، زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه نوزادان و اتاق عمل است.

همچنین این بلوک زایمانی دارای ۱۱ تخت LDR (واحد‌های تک نفره زایمان طبیعی)، ٣ اتاق عمل، ٣۰ تخت در بخش مراقبت‌های مادران پس از زایمان و ٨ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است.

علاوه بر افتتاح ۲۰ پروژه هدف دیگر این سفر آشنایی وزیر با پتانسیل‌های درمانی شهرستان جهرم به عنوان قطب توریسم درمانی جنوب کشور و دستاورد‌های حوزه سلامت، آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی جهرم است.

وزیر بهداشت در ادامه این سفر از روند ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابه جهرم بازدید می‌کند.
انتهای پیام/م

سفر وزیر بهداشت به استان فارس

برچسب ها: وزیر بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.