رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا اعلام کرد هنوز در تلاش برای یافتن بهترین روش پاسخ به قتل «جمال خاشقجی» است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، "میچ مک‌کانل" رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا پنجشنبه اعلام کرد هنوز در تلاش برای یافتن بهترین روش پاسخ به قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی است.

مک‌کانل عربستان سعودی را یکی از مهم‌ترین متحدان آمریکا علیه ایران توصیف کرده است. او گفت: «در تلاش هستیم بهترین روش را برای پاسخ دادن [به قتل جمال خاشقجی] پیدا کنیم. یقیناً آنچه اتفاق افتاد بسیار زننده و غیرقابل قبول بود. از طرف دیگر، عربستان سعودی جزو مهم‌ترین متحدان ما علیه ایرانی‌ها است. بنابراین یافتن مناسبترین پاسخ دشوار است.»

هیئت حاکمه آمریکا بعد از ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول تلاش کرده از حاکمیت سعودی در برابر انتقادات محافظت کند.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ارزیابی «سیا» این است که قتل خاشقجی به دستور «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی انجام شده است. خاشقجی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است. چند روز بعد، مقام‌های ترکیه‌ای اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار