بنا به گزارش یک روزنامه آلمانی دولت این کشور در ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان برای فرانسه استثنائاتی را لحاظ کرده است.

آلمان در صادرات سلاح به عربستان برای فرانسه استثنائاتی قائل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه آلمانی فونکه مدین گروپه گزارش داد برلین به منظور کمک به متحد نزدیک خود، فرانسه استثنائاتی برای این کشور در زمینه صادرات سلاح به عربستان سعودی قائل شده است.

بنا به گزارش این روزنامه آلمانی، دولت این کشور برای ممنوعیت فروش تسلیحات نظامی به عربستان که پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول اعمال شد، از سوی متحدان اروپایی خود تحت فشار قرار دارد.

متحدان آلمان این کشور را برای ممنوعیت فروش سلاح به ریاض، که زیان چند میلیارد یورویی به قرارداد‌های کنسرسیوم اروپا، که تولیدکنندگان آلمانی را نیز شامل می‌شود، وراد کرده زیر سوال برده اند.

دولت آلمان روز پنج شنبه با تمدید دوباره ممنوعیت امضای قرارداد‌های تسلیحاتی جدید با عربستان تا شش ماه دیگر موافقت کرد و همزمان استثنائاتی برای قرارداد‌های از پیش امضا شده، لحاظ کرد.

بنا به گزارش روزنامه فونگه مدین گروپه دولت آلمان در این زمینه استثنائات بیشتری برای فرانسه در نظر گرفته است.

این رسانه آلمانی به نقل از منابع دولتی گزارش داد سفارشات فرانسه که شامل قطعات ساخت آلمان می‌شود، در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیون یورو ارزش دارد.

دولت آلمان هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده است. سفیر فرانسه در آلمان این هفته در خصوص سیاست ممنوعیت صادرات تسلیحاتی آلمان اعلام کرد تعداد شرکت‌های که می‌خواهند فعالیت خود را بدون آلمان ادامه دهند در حال افزایش است.

مقامات آلمانی از ماه اکتبر گذشته و به دنبال بالا گرفتن انتقادات از حکومت عربستان در پی قتل جمال خاشقجی محدودیت‌هایی را برای صادرات سلاح به ریاض اعمال کرد. انگلیس و فرانسه پیش‌تر از آلمان خواستند تا ممنوعیت فروش سلاح به عربستان را لغو نماید، زیرا برخی از کارخانه‌های تولید سلاح در این دو کشور تجهیزات اولیه خود را از آلمان تهیه می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، عربستان ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار