شهردار اصفهان گفت:با کاروانی که از اصفهان برای امدادرسانی به مناطق سیل زده استان لرستان در همان روزهای ابتدایی اعزام شد، همراه شدیم تا وضعیت این استان را از نزدیک بررسی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان امروز در برنامه رادیویی "شهر پرسشگر شهردار پاسخگو" با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در نوروز ۹۸ در اصفهان اظهار کرد: جاری شدن زاینده رود و افزایش بارش‌ها در برخی نقاط کشور موجب افزایش ۵۰ درصدی ورود گردشگر در سال جاری به شهر اصفهان شد و این میزان در پنج روز نخست سیر صعودی را طی کرد.

وی ادامه داد: در پنج روز نخست تعطیلات، تمامی مهمان پذیرها، هتل‌ها، مدارس و باغ فدک میزبان مسافران نورزوی بود. در باغ فدک هر شب ۲۵۰۰ نفر در اولویت اقامت بودند، اما احتیاط و لزوم توجه به هشدار‌ها در هنگام بارش‌های شدید و اتفاقات اخیر در گلستان، شیراز، خرم آباد و خوزستان همچنین طغیان رودخانه زاینده رود در برخی نقاط ضروری و انکار ناپذیر بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: میزان رضایت میهمانان نوروزی از خدمات و امکانات ارائه شده خوب بود و به طور کلی ۸۷ درصد مسافران از خدمات ارئه شده رضایت داشتند، البته برای بررسی وضعیت شخصا و به صورت ناشناس در میان شهروندان و مسافران حضور یافتم که خوشبختانه مشاهدات و صحبت‌هایی که با آنان شد با آمار‌ها منطبق بود.

وی افزود: به طور کلی یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر در ایام نوروز در شهر اصفهان اقامت داشته‌اند که این آمار مربوط به هتل‌ها، مهمانپذیرها، سالن‌ها، باغ فدک و مدارس است، البته تعدادی از مسافران که در منزل اقوام و آشنایان و یا مهمانسرا‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها سکونت داشته‌اند نیز در آمار لحاظ نشده است.

نوروزی گفت: با همکاری و مشارکت شهروندان همچنین همکاری، اطلاع رسانی و پیش بینی‌های سازمان آتش نشانی چهارشنبه آخر سال و همین طور روز طبیعت بدون هیچ گونه حادثه‌ای سپری شد.


نوروزی در خصوص فعالیت‌های شهرداری اصفهان در مناطق سیل زده تصریح کرد: با کاروانی که از اصفهان برای امدادرسانی به مناطق سیل زده استان لرستان در همان روز‌های ابتدایی اعزام شد، همراه شدیم تا وضعیت این استان را از نزدیک بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های سازمان آتش نشانی و با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در یک روز، ۵۰۰ خانه در معرض سیلاب تخلیه شد و آبگرفتگی شدید شماری از زیرگذر‌های خیابان‌های خرم آباید نیز رفع شد. اکیپ امدادرسانی در شهر پل دختر، الیگودرز و خرم آباد حضور پیدا کردند، همین طور جلساتی با مسئولان استانی و معاون عمرانی استانداری اصفهان برگزار و از نقاط سیل زده بازدید شد.

شهردار اصفهان افزود: تجهیزات لازم شامل ۵۰ دستگاه لودر، کمپرس و سایر امکانات به مناطق سیل زده اعزام شد و در روز‌های بعد نیز تعداد بیشتری لوازم و تجهیزات از طرف سازمان موتوری شهرداری اصفهان و سازمان آتش نشانی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شد.

نوروزی با اشاره به وظیفه انسانی و اخلاقی شهرداری اصفهان در این خصوص گفت: زمان وقوع بحران در استان خوزستان و شهر اهواز نیز از روز گذشته نیرو‌ها و تجهیزات از لرستان به خوزستان اعزام شده‌اند و در روز‌های آینده به همراه معاون مالی و اقتصادی شهرداری در خوزستان حضور پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امسال نیز مانند سال قبل، برای گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان بیش از ۱۷۵ برنامه و دو هزار جشن در نظر گرفته شدهبود، اما به منظور همراهی و همدردی با مردمی که بر اثر سیل درچار خسارت شدند همه جشن‌ها لغو شد. در همین راستا برنامه‌هایی به منظور کمک رسانی به هموطنان سیل زده و نهادینه شدن فرهنگ نوع دوستی برگزار می‌شود.


شهردار اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت خیابان آقانورالله نجفی گفت: ادامه فعالیت عمرانی در این خیابان به لحاظ تاریخی و میراثی، نیازمند تعاملات با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی ربط است، البته مذاکراتی صورت گرفته و نتایج خوبی حاصل شده است.

نوروزی افزود: خیابان آقانور الله نجفی، ۶۹۰ متر طول و ۱۴ متر عرض و ۷۱۰۰ متر مربع مساحت دارد که بنا بر مصوبه کمیسیون ماده پنج در رابطه با این خیابان در سال ۹۴، ۷۵ درصد از آن درگیر آزادسازی بوده و تاکنون ۶۱ درصد آزادسازی شده است.

وی با اشاره به آزادسازی ۲۲۰ متر از این خیابان در سال گذشته و انجام عملیات آسفالت کشی و جدول بندی عنوان کرد: به منظور تکمیل آزادسازی، شش پلاک مسکونی حدفاصل خیابان نشاط و بیت الحسین خریدار می‌شود که امیدوارم با تعامل و مشارکت ساکنان این خانه‌ها، آزادسازی‌ها به زودی صورت بگیرد.


نوروزی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان افزود: با توجه به صنایعی که هم اکنون در اصفهان فعالیت دارد، سیاست توسعه فضای سبز و درختکاری به منظور حفظ محیط زیست و رهاسازی از آلودگی‌ها از برنامه‌های شهرداری اصفهان است. شهرداری اصفهان راستای کاهش آلاینده‌ها و بهبود فضای کسب و کار و کاهش بیکاری، برنامه‌هایی را برای رونق گردشگری در نظر دارد و در این باره مذاکراتی نیز با معاون رییس جمهور شده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برج جهان نما واقع در میدان امام حسین (ع) و روبروی شهرداری مرکزی اصفهان به استارت آپ‌ها اختصاص یافته و فضا برای فعالیت کارآفرینان مهیا شده است؛ همچنین شرکت‌های دانش بنیان که در سایر طرح‌ها از جمله ساخت تصفیه خانه شمال شهر اصفهان همکاری و تعامل خوبی با شهرداری داشته‌اند، توان ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور رونق گردشگری را دارند.

وی تاکید کرد: اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در یونیسف، یک شهر خلاق در یونسکو و شهر جهانی صنایع دستی و گردشگری و همچنین شهر هنرمندان شناخته می‌شود، بنابراین توان تبدیل به یک شهر نمونه گردشگری را دارد در همین راستا اولویت نخست شهرداری گردشگری است.

شهردار اصفهان با ابراز امیدواری به منظور ایجاد شرایط بهتر در حوزه گردشگری افزود: رونق گردشگری موجب رونق کسب و کار، کاهش بیکاری، افزایش امید مردم و پویایی بیشتر شهر خواهد شد.


نوروزی خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های اخیر و همچنین طغیان رودخانه‌های محلی مدیریت خوبی صورت گرفت و مشکل خاصی برای شهروندان ایجاد نشد، البته لایروبی مادی‌ها نیز از جمله برنامه‌های شهرداری اصفهان برای جلوگیری از حوادث احتمالی آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه وجود ۳۲۰ کیلومتر مادی در شهر اصفهان فلسفه‌ای دارد که باید بیش از پیش به آن توجه کنیم، افزود: مادی‌ها صرفا برای آبیاری و زیبایی شهر ایجاد نشده بلکه یکی از کاربرد‌های آن هدایت آب هنگام طغیان رودخانه‌ها و جلوگیری از ایجاد سیلاب در سطح شهر است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: مادی‌های سطح شهر لایروبی شده و چنانچه مادی‌هایی در چند سال گذشته مسدود شده و مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند باید آن را مرتفع کنیم تا شهر تاب آور شود. تصمیم گیری در مورد تاب آوری یک شهر ممکن است تا ۳۰ سال خود را نشان ندهد، اما در زمان وقوع یک حادثه میزان تاب آوری شهری نمایان می‌شود.


نورورزی خاطر نشان کرد: در چند روز آینده بزرگ‌ترین اتفاق عمرانی در سال جدید در منطقه ۱۵ در مسیر باغ رضوان و روبروی کارخانه قند اتفاق خواهد افتاد. بعد از مذاکرات صورت گرفته با کارخانه قند و بنیاد مستضعفان بخشی از عملیات عمرانی رینگ حفاظتی آغاز خواهد شد.

شهردار اصفهان افزود: رینگ حفاظتی ۷۸ کیلومتر بوده که ۵۶ کیلومتر آن در شهر اصفهان قرار دارد و احداث آن جز برنامه‌های بلند مدت شهرداری است البته جدول زمان بندی تهیه شده است و با احداث زیرگذر و روگذر بزرگراه شهید اردستانی که از یک ساله پیش آغاز شده مدت اجرای این پروژه ۱۰ ماه کاهش پیدا خواهد کرد.


وی گفت: زمینی به نام چشمه طوطی قبل از ترمینال صفه قرار دارد که به تعاونی‌های متعدد واگذار شده است؛ این زمین برای ایجاد پارک سواره در نظر گرفته شده و راه ورودی این پارک سواره به زودی احداث می‌شود.

شهردار اصفهان افزود: بنا بر هماهنگی صورت گرفته، ورودی این پارک سواره از نزدیکی مجموعه‌های مسکونی زیتون و خروجی آن از شهرک شهید کشوری می‌گذرد تا موجب ایجاد ترافیک بیشتر نشود البته چنانچه برای دسترسی به این پارک سواره نیاز به ایجاد زیرگذر باشد نیز باید با بررسی‌های انجام گرفته نسبت به ایجاد آن اقدام شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: فضای در نظر گرفته شده برای ساخت این پارک سوار، منطقه کارگاهی مترو بوده که با اتمام عملیات عمرانی برای ایجاد پارک سواره مدنظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: برای استفاده بهتر از مترو، درصدد تبدیل این مکان کارگاهی به پارک سوار هستیم چراکه با ایجاد آن، مسافران یا اتوبوس‌هایی که از سایر شهر‌ها به اصفهان می‌آیند با پارک ماشین خود در این مکان با استفاده از مترو به مقاصد خود در شهر می‌روند.

شهرداراصفهان اظهار کرد: ایجاد این پارک سوار هم به نفع شهروندان است و هم به نفع ساکنان مجتمع‌های مسکونی زیتون چراکه در این طرح همه جوانب در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

 

توسعه گردشگری در اصفهان جای خود را به توسعه صنایع سنگین می‌دهد

برچسب ها: شهرداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.