تحقیقات جدید رویای خودروهای پرنده را از بین می‌برد!

واقعیت‌های قابل درک از نوع مکانیزم خودروهای دارای توان پرواز، تحقق پروژه‌ تاکسی‌های آینده را دست خوش تغییر می‌کند.

تحقیقات جدید رویای خودروهای پرنده را از بین می‌بردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است پس از مطالعه مطالب زیر رویا‌های شما از خودرو‌های پرنده در آینده دست خوش تغییر شود و حتی شاید شما را از لزوم به کارگیری این وسایل نقلیه نا امید کند.

دانشجویان و اساتید دو دانشگاه آمریکایی میشیگان و فورد به تازگی در گزارشی استفاده از خودرو‌های پرنده را به کلی زیر سوال بردند. طبق مدارک موجود در این گزارش خودرو‌های پرنده با مصرف بسیار زیاد انرژی برای پرواز در آسمان به هیچ وجه سازگاری مناسبی با محیط زیست ندارند و نمی‌توان از آن‌های برای سفر‌های درون شهری و سفر‌های کمتر از ۳۵ کیلومتر مانند خودرو‌های کنونی استفاده کرد. در واقع خودرو‌های پرنده ضمن برای چنین استفاده‌هایی میزان قبل توجهی گازه‌های گلخانه‌ای تولید می‌کنند و سبب آسیب رساندن به محیط زیست می‌شوند.

البته شاید نتوان این تحقیق را به معنای پایان کار تاکسی‌های پرنده آینده دانست بلکه فقط لزوم بیشتر برای تمرکز بر نوع ساخت این وسایل نقلیه متذکر شد. اوبر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقل در جهان که پروژه‌های وسیعی جهت تولید خودرو‌های پرنده در آینده دارند، حداقل میزان سرعت تاکسی‌های پرنده را ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت می‌دانند. مطمئنا با توجه به فناوری‌های کنونی جهان رسیدن به چنین سرعتی مستلزم مصرف میزان قابل توجهی از انرژی است.

البته موارد بیان شده تنها بخشی از مشکلات خودرو‌های پرنده در آینده است و موارد دیگری نظیر خطرات موجود جهت پرواز هم زمان چندین وسیله نقلیه در هوا موجود دارد و در صورت عدم وجود قوانینی برای ترافیک هوایی در آسممان شهر‌ها می‌تواند باعث به وجود آمدن حوادثی مرگبار شود. مطمئنا تا زمان عرضه و بکار گیری خودرو‌های پرنده زمان کمی باقی نمانده است و باید منتظر ماند و دید در آینده چه تغییراتی در این دستگاه‌ها به وجود می‌آید تا برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر در آسمان شهر‌ها طراحی شوند.


بیشتر بخوانید: هگزا وسیله‌ای ایمن و سرگرم‌کننده برای پرواز +فیلم


انتهای پیام/

خودروهای پرنده برای پرواز در آسمان شهرها مناسب نیستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار