سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی مازندران از تخریب ۸۱ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی در جریان سیل اخیر در استان خبر داد.

تخریب ۸۱ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی مازندران در سیل اخیربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سعید نصر سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی وروستایی اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به تخریب  ۸۱ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان در  سیل اخیر گفت: میزان خسارات برآورد شده بیش از پنج هزار و پانصد میلیارد ریال می‌باشد .

وی گفت: در طول مسیر‌های فرعی و روستایی استان در بعضی از نقاط دیوار‌های حائل و ضامن به طول ۶۰۰ متر بر اثر رانش و لغزش تخریب شد که به هفده میلیارد  ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پل‌های خسارت دیده در حوادث سیلاب اخیر ۱۸ دهنه است که برای این تعداد ۶۳۰ میلیارد ریال برآورد خسارت اولیه شده است افزود: با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی، برخورداری از زیرساخت‌های مناسب به منظور حمل و نقل هرچه سریع‌تر، آسانتر از جمله موضوعاتی است که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این اداره کل می‌باشد.

وی گفت:بیش از ۳۰ باب از آب نما‌های استان خسارت دیده اند که برای این بخش ده میلیارد ریال نیا اعتبار داریم، و میزان خسارات وارده به سایر بخش‌ها از جمله احداث دیواره‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و همچنین کانال‌های اصلی آبی در حوزه‌ی راه وشهرسازی و تجهیز، نوسازی ماشین آلات راهداری بیش از سی میلیارد ریال می‌باشد.

وی افزود:در محور سنگ رو چشمه شهرستان بهشهر با توجه به سیلاب اخیر و مسدود شدن راه این مسیر بصورت موقتی لوله‌های دسترسی راه در نظرگرفته شده است که عملیات حمل و نقل و کارگزاری در حال انجام شدن می‌باشد تا تردد در این مسیر ارتباطی هموار گردد .

وی گفت: همچنین پروژه‌ی پل پارسی در منطقه سوادکوه که عملیات اجراییش در حال انجام شدن می‌باشد که بدلیل سیل ۱۲ فروردین و خسارت وارده لوله‌های آب رو بصورت موقتی نصب شده است تا تردد در این مسیر برقرار گردد.

وی افزود: اجرای عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان با مشارکت روستاییان ازمحل اعتبارات دولتی از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل می‌باشد به طوریکه در چند سال اخیر براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در این حوزه استان مازندران توانست حائز رتبه‌های برتر گردد.
انتهای پیام/س
 
 

خسارت میلیاردی به راههای فرعی و روستایی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.