۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین برای روان سازی آب در بستر رودخانه تلار در حال فعالیت هستند.

مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه سطح آب رودخانه تلار اکنون بسیار پایین آمده، اما آورد رودخانه تغییری چندانی نکرده است، افزود: ۱۲ دستگاه بیل مکانیکی، ۸ دستگاه بولدوزر و ۳ لودر اکنون در منطقه زیراب در حال فعالیت هستند تا جریان آب در رودخانه تلار روانتر شود.
 
وی بارش باران و ذوب شدن برف در مناطق خطیرکوه و دراسله را علت افزایش حجم آورد رودخانه تلار اعلام کرد و گفت: همه ماشین آلات مستقر در بستر رودخانه شبانه روز در حال لایروبی و افزایش بستر رودخانه هستند تا سرعت آب را کاهش دهند.
 
رازجویان بر ضرورت رودخانه داری همانند راهداری و حضور دائمی ماشین آلات سنگین برای لایروبی در رودخانه‌های مستعد سیل تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی رودخانه‌های استان در سال‌های اخیر به درستی لایروبی نشد تا آب در مسیر درست هدایت شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه اگر کمبودی در تعداد ماشین آلات سنگین احساس شود به سرعت به منطقه اعزام می‌شود، افزود: برای ایمن سازی شهر‌ها و مناطق حاشیه رودخانه تلار در برابر سیل و طغیان رودخانه، لایروبی اصولی و دیواره سازی، رفع تجاوز از بستر رودخانه ضروری است.
 
وی از فرماندران و شهرداران حاشیه رودخانه تلار خواست در ساخت تاسیسات راه، ابنیه و پل‌ها دقت کافی داشته باشند و دبی طغیانی این رودخانه را در نظر بگیرند تا بالا آمدن رودخانه سبب خسارت به شهر‌ها و روستا‌های اطراف نشود.
 
انتهای پیام/آ
 

روانتر شدن جریان آب تلار

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار