استاندار اردبیل گفت: برنامه‌های گردشگری استان اعم از پروژه‌های زیرساختی در سال جاری عملیاتی‌تر پیش برده می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در سال جاری باید برنامه‌های گردشگری استان عملیاتی‌تر پیش ببریم و با توجه به نام‌گذاری سال جدید به رونق تولید، در حوزه گردشگری نیز رونق تولید به افزایش ورود گردشگران به استان و جذب مسافران داخلی و خارجی بستگی دارد و باید شاخص‌بندی در این حوزه را به صورت مناسب انجام دهیم.

وی افزود: علاوه بر آن باید رقابتی در جهت پیشبرد پروژه‌های موجود، حوزه گردشگری نیز باید جزء برنامه‌های اولویت‌دار در استان باشد و در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی استان هماهنگی لازم در جهت توسعه زیرساخت‌های استان و هم‌چنین جذب سرمایه گذاران در جهت توسعه گردشگری استان داشته باشند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در سطح استان نبود هتل‌های مناسب و ۵ ستاره یکی از کمبودهای استان است که در این راستا اقدامات مناسبی انجام یافته و باید پیگیری‌های لازم در جهت نیل به اهداف انجام دهیم.

وی گفت: برگزاری جشنواره تولیدات صداوسیما در سال آینده در استان اردبیل یک فرصت مناسب برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان از طریق رسانه‌های ملی و بین‌المللی است که باید نشان دهیم در تمام شهرستان‌های استان پتانسیل‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و بالاخص گردشگری موجود است.

بهنام جو افزود: دستگاه‌های دولتی باید برنامه‌ریزی‌های ابتدایی و اولیه را در جهت توسعه گردشگری انجام دهند و سپس سایر ارگان‌ها می‌توانند در امر جذب گردشگر ورود پیداکرده و در تبلیغ و معرفی جاذبه‌های گردشگری اقدام کنند و بدین ترتیب می‌توان حتی از امکانات کم موجود بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید گردشگری را به معنای واقعی نشان داده و ابتکارات جدید در جهت توسعه گردشگری و افزایش روحیه و نشاط مردمی ارائه دهند و باید دو نکته مورد توجه قرار گیرد؛ تدوین برنامه افق ۱۴۰۰ با برش یکساله و زمان‌بندی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی استان انجام گیرد و در هر جلسه روند پیشرفت این پروژه‌ها ارائه شود و در صورت وجود موانع نیز در راستای رفع این موانع اقدام شود.

استاندار اردبیل گفت: در جهت حل مشکل وضعیت معابر برخی از شهرستان‌هایی که در گذرگاه گردشگران هستند توافقی با وزرات راه انجام یافته تا با استفاده از بودجه‌های وزارت راه مسیرهای داخل شهری در شهرستان‌های استان ساماندهی شوند.

انتهای پیام/ع

احداث هتل 5 ستاره در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.