محور بافق به باقر آباد با عرض کم و کاربری‌های کشاورزی هم تلفات جاده‌ای داده هم گلایه مالکان و ساکنان این منطقه را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، چندسالی است که محور بافق به باقر آباد با عرض کم و کاربری‌های کشاورزی هم تلفات جاده‌ای داده هم گلایه مالکان و ساکنان این منطقه را در پی داشته است.

جاده‌ای که از بین مزارع و کارگاه‌های شهرستان عبور می‌کند و در چند سال گذشته به مقوله پیچیده‌ای تبدیل شده است.

مشکلات جاده بافق به باقرآباد بر رسی شد

به گفته مسئولان در این مسیر ۳ کیلومتری ،ازمیدان بهارستان تا میدان گردشگری، یک سری از افراد در سال‌های گذشته بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کرده و امرار معاش می‌کنند و خیلی از اهالی در این محدوده فاقد پروانه ساخت هستند.

به همین منظور فرماندار بافق در راس هیئتی متشکل از دادستان عمومی و انقلاب، شهردار، بخشدار مرکزی، رئیس شورای شهرستان و جمعی از روسا و مدیران ادارات مرتبط از محور بافق به باقرآباد بازدید و از نزدیک با حضور در جمع اهالی و ساکنین این مسیردر جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

مشکلات جاده بافق به باقرآباد بر رسی شد

فتاحی یکی از مغازه داران باقراباد می‌گوید: تردد در مسیر زیاد است و زمین خریداری کرده ایم و میخواهیم بسازیم که شهرداری و اداره راه و شهرسازی به هم پاس کاری می‌کنند و مجوز ساخت و ساز نمی‌دهند.

شاهی دیگر اهالی باقر آباد در این رابطه می‌افزاید: هیچ مسئولی مسوولیت قبول نمی‌کند که کاری را برای مردم راه بندازد و پروانه ساخت به ان‌ها بدهد.

اهالی باقراباد برای ساخت و ساز باید زمین‌های خود را تغییر کاربری دهند

محمد صالح عابدی رئیس اداره راه و شهرسازی بافق گفت: تمام کاربری زمین‌های این محدوده کشاورزی است و پیش از ساخت و ساز باید اداره کشاورزی مراجعه شود و زمین‌های تغییر کاربری داده شوند که هیج کدام از اهالی این اقدام را انجام نداده اند.

وی افزود: پس از تغییر کاربری باید به اداره راه و شهر و سازی رجوع کنند تا پروانه بگیرند.

هرگونه ساخت و ساز خارج از محدوده طرح جامع شهری باید طبق قانون صورت بگیرد

سید علی نوروز زاده شهردار بافق گفت: این مسیر در طرح جامع شهری است و بعد از ۴۰۰ متر ساخت و ساز باید در محدوده طرح صورت بگیرد و خارج از محدوده هرگونه ساخت و ساز طبق قانون امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: در محدوده طرح کاربری‌ها مشخص شده است و در صورت تغییر به مجوز جهاد کشاورزی نیاز است.

مشکلات جاده بافق به باقرآباد بر رسی شد

شهردار بافق با بیان اینکه شهرداری برای ساماندهی املاک در مسیر که فاقد پروانه ساخت و ساز هستند مجموعه‌ای ۲۰ هکتاری برنامه ریزی کرده است افزود:تمام این افراد پس از اماده شدن زیرساخت‌ها می‌توانند به این کارگاه‌ها منتقل شوند.

 مسیر بافق به باقرآباد فاقد استاندارد‌های لازم

محمد زاده رحمانی با اشاره به اینکه خیلی از اهالی در این محدوده فاقد پروانه ساخت هستند، تصریح کرد: این مالکان برای دریافت خدمات و زیرساخت آب، برق و گاز و.. به علت فاقد پروانه ساخت بودن مشکل دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه ساکنان و گردشگران عبوری از بلوار کشاورز استقبال چندانی نداشتند، یادآور شد: مسیر بافق به باقرآباد از سمت میدان بهارستان یک محور روستایی با عرض شش متر بوده و فاقد استاندارد‌های لازم است.

فرماندار بافق در این باره جلسه‌ای با حضور شهردار، بخشدار مرکزی، دادستان عمومی و انقلاب، رئیس شورای شهرستان و جمعی از روسای ادارات مرتبط با این حوزه در فرمانداری برگزار کرد.

مشکلات جاده بافق به باقرآباد بر رسی شد

زاده رحمانی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که ۸۰۰ متر ابتدای این محور از سوی شهرداری آزادسازی و اجرا و از نقطه ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نیز از سوی بخشداری در امسال اجرایی شود و تا پایان سال یک ونیم کیلومتراز این مسیر به بلوار ۳۵ متری تبدیل شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از مالکان و ساکنان این محور تقاضا می‌شود تا حریم ۱۷.۵ متری جاده را رعایت نموده و در جهت تسریع در عملیات اجرایی این مسیر نهایت همکاری را داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: ادامه ساخت بلوار از نقطه ۱۵۰۰ متر تا میدان گردشگری در سال‌های آتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.