مدیر کل هواشناسی کردستان گفت: آسمان این استان از امروز پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه هفته جاری تحت تاثیر سامانه بارشی قرارمی گیرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی از امروز پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه استان بطور متناوب دردامنه ناپایداری و فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد.

وی  افزود: پیامد این سامانه ابری و مه آلود شدن آسمان، بارش باران (اغلب رگباری) همراه با رعد و برق و وزش باد (گاهی شدید) با احتمال تگرگ است.

صدیقی  بیان کرد: شدت بارش‌ها در نوار غربی و شمالی استان از جمله بانه، سقز، مریوان، زرینه، سروآباد، اورامان، منطقه سرشیو و غرب کامیاران نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.

مدیر کل هواشناسی کردستان یادآور شد: بارش‌ها برای نوار غربی و شمالی حدود ۲۰ تا ۳۵ میلی متر پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود بیشترین فعالیت این امواج بارشی از بعد از ظهرامروز تا عصر جمعه باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به ویژگی بارش‌های بهاره، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها به صورت موقت با ورود این سامانه محتمل است.

صدیقی گفت: با این امواج بارشی سرعت باد در بعضی ساعات قابل ملاحظه و گاهی شدید است و در زمان فعالیت این امواج، رخداد رعد و برق و بارش تگرگ نیز پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: امکان سقوط بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های برف گیر و در نقاط مستعد نیز امکان ریزش کوه و رانش زمین وجود دارد.

انتهای پیام/م

بارش باران در استان کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار