استاندار کرمانشاه گفت:آمریکا در یک اقدام بسیار ابلهانه یک ارگان انقلابی مانند سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بازوند استاندار کرمانشاه صبح پنج شنبه ۲۲ فروردین ماه ۹۸ در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت:آمریکا در یک اقدام بسیار ابلهانه یک ارگان انقلابی مانند سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد سازمانی که بیش از هزاران شهید در مبارزه با تروریسم تقدیم کرده است

وی بیان کرد: این اقدام آمریکا تبدیل به فرصتی برای چندین برابر شدن محبوبیت سپاه در میان مردم و آزادیخواهان منطقه و دنیا شده است که و یک سرمایه اجتماعی بزرگ را برای این مجموعه انقلابی، مخلص و فداکار فراهم کرده است.

بازوند گفت: این روز‌ها شاهد شکل گیری یک انسجام ملی بزرگ میان ۸۰ میلیون ایرانی در مقابل آمریکا هستیم و سپاه تبدیل به یک محور وحدت در کشور شده است.

وی بیان کرد:در سیلاب اخیر، میزان دبی دو رودخانه قره سو و گاماسیاب در مجموع ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه بود که این حجم بسیار بی سابقه، عظیم و ویرانگر بود و ۷ روستای استان در دشت چمچمال را در محاصره سیل قرار داد و حدود ۲۰۰ خانه در شهرک کرناچی دچار سیلاب شدند.

وی افزود: در سیل اخیر مدیریت بحران استان اقدامات خوب، دقیق و پیشگیرانه‌ای را انجام داد. البته این سیل را مردم مدیریت کردند و این مشارکت و همدلی و همکاری آگاهانه باعث شد شاهد کمترین خسارت‌ها باشیم

بازوند ادامه داد :در لرستان یک سونامی غیر قابل مهار رخ داد و کل زیرساخت‌های این استان را از بین برد و به خانه‌های مردم و زمین‌های کشاورزی خسارت‌های عظیمی وارد کرد.

وی گفت:دستگاه‌ها در واگذاری پروژه‌های مرتبط با ترمیم خسارت‌های سیل زدگی، اولویت را به پیمانکار‌های بومی بدهند. پیمانکاران قوی در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله مددکار مردم هستند.

وی  افزود:در سال گذشته یک ستاد جذب بودجه تشکیل شد که با تلاش‌های همه دستگاه‌ها شاهد یک اتفاقات خوب در وضعیت بودجه ۹۸ استان هستیم. به گونه‌ای که در افزایش بودجه جاری استان یک رشد ۱۶ پله‌ای داشته ایم و در رتبه دوم کشور قرار داریم. در حوزه اعتبارات عمرانی رتبه پنجم کشور را دارا هستیم.

وی  گفت: در حوزه حمل و نقل یک رشد ۹۲ درصدی داشته‌ایم. در اعتبارات حوزه آب ۱۲۶ درصد، در حوزه بهداشت و درمان ۱۴۷ درصد و آموزش عالی ۱۱۰ درصد رشد داشته ایم که بسیار دلگرم کننده است. این تجربه نشان داد اگر مجموعه مدیریتی استان به شکل هماهنگ و هم دل به پیگیری امور بپردازد شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای استان خواهیم بود.

انتهای  پیام/ز

 

پیمانکاران قوی در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله مددکار مردم هستند

برچسب ها: سیل ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.