سرپرست مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان گفت: ۱۹کشاورز زنجانی هم اکنون ۹ محصول گواهی شده تولید وبه بازار مصرف عرضه می‌کنند.

 تولید و عرضه ۹ محصول گواهی شده در زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرپرست مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان گفت: این محصولات شامل سیب زمینی، سیب درختی، زردآلو، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، توت فرنگی، پیاز و گیاه دارویی به لیمو است.

شب خیز با اعلام اینکه در اجرای طرح تولید محصول گواهی شده در استان زنجان اولویت با کشاورزانی است که کد ۱۶ رقمی برای محصول خود دریافت کرده اند افزود: تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر این کد را دراستان دریافت کرده اند.

وی گفت: در دور اول جهاد کشاورزی و در مرحله بعدی اداره کل استاندارد وارد عمل می‌شود وگواهی‌ها را به صورت ۳ ساله تایید می‌کند.

 سرپرست مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: این کد به محصولاتی اعطا می‌شود که بر صفر تا ۱۰۰ مراحل تولید محصول توسط کلینیک‌های گیاه پزشکی و کارشناسان به طور دقیق نظارت شود و این محصولات در بسته بندی‌های خاصی که مشخصات محصول از جمله کد مربوط به کلینک نظارت کننده و کد کشاورز تولید کننده بر روی آن درج شده است، به بازار عرضه شود.

گفتنی است: محصول سالم یا گواهی شده عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده است و با رعایت حداکثر باقی‌مانده مجاز (MRLs) تولید می‌شود و زنجان از استان‌های است که پایلوت اجرای این محصول درکشور است.

مصرف پایین سموم در روند تولید محصولات، تهیه دستورالعمل‌های فنی در استان، استقرار آزمایشگاه رفرانس فلزات سنگین و باقی مانده کود کشوردر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان از دلایل انتخاب این استان به عنوان پایلوت تولید محصولات سالم بود.
 
انتهای پیام/ن
 

زنجان پایلوت تولید محصولات گواهی‌شده (سالم) در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.