رئیس‌جمهور آمریکا اتحادیه اروپا را متهم کرد که در مذاکرات با انگلیس در خصوص برکسیت بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند.

ترامپ اتحادیه اروپا را به سخت‌گیری درباره برکسیت متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تارنمای نشریه آمریکایی هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته (چهارشنبه) در حساب توئیتری خود اروپا را به سخت‌گیری درباره برکسیت متهم کرد.

ترامپ انتقاد کرد که اتحادیه اروپا در خصوص انگلیس و برکسیت «بسیار سخت‌گیرانه» عمل می‌کند و اظهار داشت این اتحادیه یک شریک تجاری «بی‌رحم» برای آمریکا است و در ادامه تاکید کرد این روند «تغییر می‌کند».

رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توئیتری خود نوشت «بسیار بد است که اتحادیه اروپا نسبت به انگلیس و برکسیت خیلی سخت‌گیرانه عمل می‌کند. اتحادیه اروپا مانند یک شریک تجاری بی‌رحم برای آمریکاست که این مسئله تغییر خواهد کرد».

دونالد ترامپ در ادامه نوشت «گاهی در زندگی لازم است اجازه دهید طرف مقابل پیش از اینکه بخواهد دوباره شما را گاز بگیرد، نفس بکشد!»

این اظهارات ترامپ چند ساعت پس از آن منتشر شد که مذاکره‌کنندگان اروپایی پس از نشست فوق‌العاده نخست‌وزیر انگلیس با دیگران سران این اتحادیه توافق کردند شش ماه دیگر به برکسیت مهلت بدهند. این نشست چهارشنبه شب به وقت تهران پایان یافت و سران ۲۷ کشور در واکنش به درخواست لندن برای تمدید مهلت خروج از اتحادیه، موافقت کردند این ضرب‌الاجل که چند روز دیگر فرامی‌رسد، تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به تعویق بیفتد.

براساس این توافق، انگلیس باید در انتخابات آتی پارلمان اروپا شرکت کند که پیش از این ترزا می‌ ابراز امیدواری کرده بود در آن حضور نداشته باشد. همچنین تعویق برکسیت پس از آن مطرح می‌شود که بسیاری در انگلیس خواستار رفراندمی دیگر بودند برای آنکه از اتحادیه اروپا خارج شوند یا آنکه به طور نامحدود در آن باقی بمانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار