«مون جائه این» و «دونالد ترامپ» روسای جمهور کره‌جنوبی و آمریکا امروز با یکدیگر دیدار می‌کنند.

مون جائه این امروز با ترامپ دیدار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی اواخر روز چهارشنبه وارد واشنگتن شد و قرار است صبح پنجشنبه با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ و «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار کند. او پس از دیدار با این مقامات برای ملاقات با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا وارد کاخ سفید می‌شود.

مون امیدوار است در این سفر بتواند مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را از سر بگیرد. روسای جمهور کره شمالی و آمریکا در ماه فوریه یک نشست ناکام در این رابطه داشتند.

دستیاران مون پیش از سفر او به واشنگتن بر لزوم احیای مذاکرات هسته‌ای کره شمالی تاکید کردند. کاخ سفید نیز اعلام کرد ترامپ و مون درباره کره شمالی و مسائل دو جانبه گفتگو خواهند کرد، اما مقامات آمریکایی جزئیات بیشتری در این باره ارائه ندادند.

مون جائه این بر لزوم افزایش امتیازات کره شمالی برای تشویق این کشور به ادامه مذاکرات تاکید کرده است، اما به نظر می رسد واشنگتن موضعی سختگیرانه دارد. به طوریکه واشنگتن با درخواست کره شمالی برای برداشته شدن تدریجی تحریم‌ها در ازای گام‌های پیونگ یانگ در جهت حل تنش‌های هسته‌ای دو کشور، مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار