یک مقام کره جنوبی اعلام کرد «مون جائه این» قصد دارد در ملاقات این هفته خود با دونالد ترامپ خواستار کاهش تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه تایم، یک مقام آگاه در دولت کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی قرار است در ملاقاتی که این هفته با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دارد، از او درخواست کند که تحریم‌های کره شمالی را کاهش دهد.

رئیس جمهور کره جنوبی قرار است برای حضور در نشستی درباره دیپلماسی هسته‌ای کره شمالی به واشنگتن سفر کند. وی به همراه دونالد ترامپ درباره راهکار‌های خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و دستیابی به صلح در شبه جزیره کره گفتگو خواهند کرد.

این مقام آگاه در گفتگو با کُرین تایمز افزود: مون می‌خواهد با درخواست از ترامپ برای انجام اقدامات متقابل پس از آنکه سئول و واشنگتن زمینه‌های لازم را از طریق گفتگو‌های کاری فراهم کردند، خطر استفاده از دیپلماسی شخصی را به جان بخرد.

با وجود اینکه مشخص نیست مون جائه این قصد دارد دقیقا کاهش کدام تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی را درخواست کند، مقامات بر این باورند که او احتمالا تحریم‌هایی که بیشتر شهروندان این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد را انتخاب خواهد کرد.

مون جائه این نقشی کلیدی در پیشروی مذاکرات صلح با همسایه شمالی خود داشته است. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکنون دو بار با یکدیگر ملاقات داشته اند. این دو نخستین بار ۱۲ ژوئن سال گذشته میلادی در سنگاپور ملاقات کردند. در ملاقات دوم در ماه فوریه سال جاری میلادی در ویتنام، دو طرف نتوانستند به توافق برسند و مذاکرات آن‌ها نیمه کاره رها شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار