استاندار مازندران گفت: خسارت بلایای طبیعی چندین برابر اعتبار مورد نظر اجرای طرح جامع کنترل سیلاب‌ها است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد مدیریت بحران از خسارت ۷۲ هزار هکتاری به اراضی زراعی و ۱۸ هزار هکتاری اراضی باغی در مازندران خبر داد و گفت: هفت هزار کلنی زنبور عسل در  استان از بین رفت.
 
وی افزود: سه هزار راس دام سبک و سنگین در مازندران ازبین رفت و برای دام‌های سنگین جبران خسارتی نداشتیم در حالیکه در استان گلستان برای دام سنگین جبران خسارت کردند و تقاضای ما بر این است خسارت‌ها برای پرداخت به یک شکل دیده شود و تبعیضی برای برآورد و جبران خسارت نداشته باشند.
 
حسین‌زادگان گفت: قبل از مصوبه دولت، تاکنون از محل منابعی که داشتیم ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات معیشتی و بلاعوض پرداخت کردیم.

استاندار مازندران افزود: یکی از مسائلی که در زمان وقوع بلایای طبیعی شاهد هستیم این است که مازندران را همانند سایر استان‌ها می‌نگرند در حالی که در مازندران ارزش خاک، کشاورزی، اراضی باغی و همه محصولات کشاورزی آن متفاوت‌تر با سایر استان‌ها است.

وی به اجرایی کردن طرح جامع کنترل سیلاب‌ها اشاره کرد و گفت: سال‌ها است این طرح تهیه شد، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار هنوز اقدامی صورت نگرفت در حالی که با بروز بلایای طبیعی چندین برابر اعتبار مورد نظر خسارت پرداخت می‌کنیم.
 
استاندار مازندران افزود: انتظار ما بر این است ردیف اعتباری برای این طرح در نظر گرفته شود.
 
احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه جلسات کارشناسی با وزیر جهاد کشاورزی و وزارت نیرو انجام شد که این روند ادامه خواهد داشت، گفت: ردیف‌های پیشنهادی برای مقابله با سیل و بحران‌های طبیعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: زهکشی، بیمه محصولات کشاورزی، تنفس جنگل و مواردی که منجر به کاهش خسارت‌ها خواهد شد به صورت ویژه در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می‌شود.
 
کیخا گفت: بخش کشاورزی قادر است اقتصاد جامعه را بهبود ببخشد و توسعه اقتصادی بوجود آورد، اما لازمه آن دراختیار گذاشتن منابع مورد نیاز برای این بخش است.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه برخی واحد‌های تولیدی کشاورزی مازندران در منطقه و کشور‌های همسایه بی نظیر است، افزود: توانمندی مازندران در بخش کشاورزی مثال زدنی است.

انتهای پیام/آ
 
 

اجرایی کردن طرح جامع کنترل سیلاب‌ها در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.