مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت: براساس برآورد و نظر مهندسان مشاور و جمع بندی نهایی۵ هزار میلیارد ریال جهت بازسازی راه‌های استان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه  ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی راه‌های استان نیاز است ، گفت: ۵۲ کیلومتر از جاده های  استان در سیلاب اخیر دچار خسارت شده اند .
 
وی با بیان اینکه در این مدت  ۳۷۲ نقطه از استان رانش گزارش شده است ، افزود:  ۱۹ دستگاه پل‌های ارتباطی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود:  دستگاه‌های خدمات رسان برای تامین آب ،برق ،گاز و تلفن وارد عمل شدند و هیچ روستایی در استان از مشکلات خدماتی فوق برخوردار نمی‌باشد.

نظری گفت: در حال حاضر در شهرستان سوادکوه با توجه به ناپایداری‌های موجود در بعضی از بخش‌های که ناشی از ورود آب به زیر دیوار‌ها است، تثبیت بستر‌ها و انحراف آب‌های موجود در دستور کار قرار گرفته است که مهندسان مشاور درحال برآورد‌های لازم و کارشناسی هستند.
 

وی با اشاره به اینکه جاده سوادکوه تنها محور ترانزیتی و تریلی رو است،  افزود: با نصب تابلو علائم و نیوجرسی ایمن سازی لازم را صورت گرفته است تا به نوعی از بروز حادثه جلوگیری شود تا شاهد بار ترافیکی سنگین در این محدوده آسیب پذیر نباشیم .
 
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت:  در اولین فرصت نسبت به احداث دیوار‌های ضامن اقدام خواهیم کرد.

نظری به تثبیت پل‌های موجود حدفاصل زیرآب تا ابتدای قائمشهر اشاره کرد و  افزود: با توجه به اینکه بر اثر سیلاب اخیر پل‌های زیادی بدلیل از بین رفتن رادیوبریست و آب شکستگی پایه‌های پل در معرض خطر هستند که بلافاصله پس از وضعیت عادی و ایجاد دلواسیون، تزریق بتون و پایدار سازی پل‌های موجود را در دستور کار قرار  گرفت .
 
وی با اشاره به اینکه ارتفاع خاکریز‌ها در سوادکوه بسیار زیاد است و دیوار‌های موجود در رودخانه‌ها و بستر‌های آبی نیاز به عملیات شمع کوبی و نیلینگ دارند  گفت : علی رغم حجم بالای هزینه‌ها بسیاری از نقاط در سوادکوه نیازمند به افزایش و ایجاد ارتفاع دیواره‌ها دارند که با اعلام نظر مهندسین مشاور پس از عادی شدن وضعیت، پیمانکاران مربوطه عملیات اجرایی را آغاز خواهند کرد.
انتهای پیام/س
 
 
 

خسارت ۵۲ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی مازندران

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.