حجت الاسلام و المسلمین خاموشی درباره سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، توضیحاتی را ارائه کرد.

حضور قاریان خارجی پر شورتر از دوره‌های گذشته استحجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و نماینده، ولی فقیه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بیان کرد: امسال حضور دیگر کشور‌ها پر رنگ‌تر و پر شور‌تر از گذشته مشاهده شده است. همچنین خوشبختانه و با تجربه گذشته انتخاب قاریان سایر کشور‌ها با دقتِ نظر بیشتری انجام شد و افراد قوی‌تر و با درجه کیفی بالاتری در این مسابقات شرکت کردند.

وی ادامه داد: تا اینجا به نظر می‌رسد، رقابت خوبی شکل گرفته است. متسابقین در این چند روز که به دور نهایی راه پیدا کردند، با یک دیگر مسابقه خواهند داد. نتایج اختتامیه اعلام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، تصریح کرد: ان شا الله ما تعداد حفاظ قرآن کریم را به همان ۱۰ میلیون حافظ قرآن نزدیک کنیم. تا امروز خوشبختانه نزدیک به سه میلیون نفر در مسابقه حفظ جزء سی ۱۴۵۹ شرکت کردند. امیدواریم این مسابقات را با همان ۱۰ میلیون حافظ برگزار کنیم.

نماینده، ولی فقیه در پایان یادآور شد: امیدوارم حفظ قرآن ما را به عمل به قرآن نزدیک کند و قرائت نسل جوان ما نسبت به قرآن باعث شود که این کتاب آسمانی با پوست، گوشت و خون جوانان عجین شود و در سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی موثر واقع شود. این مسابقات از نظر تنظیم شعائر در قرآنی کردن فضای اجتماع، تاثیر شگرفی دارد. ولی باید در نظر داشت فردی که حافظ قرآن یا قاری قرآن می‌شود، حامل یک تاریخچه قرآنی است و حضورش در محافل قرآنی شکل گرفته و با اساتید چیره دستی هم نشین شده است. در واقع این مسیری است که سال به سال بر رونق آن افزوده می‌شود و افرادی که در آن شرکت می‌کنند، افراد با سابقه‌ای هستند.

انتهای پیام/

صحبت‌های ریاست سازمان اوقاف درباره ارزیابی مسابقات قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.