ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: از ابتدای اغاز سیل در گلستان یک تیم کارشناسی تشکیل دادیم تا اقلام مورد نیاز سیل زدگان را شناسایی کنیم.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عادل مجللی ملی پوش قایقرانی کشورمان که اهل بندر ترکمن است این روز‌ها در کنار مردم سیل زده استان گلستان حضور دارد و در تلاش است تا بتواند با ستادی که راه اندازی کرده است به مردم سیل زده کمک رسانی کند. با او درمورد حضورش در شهر‌های سیل زده به گفتگو پرداختیم و او در مورد کار‌هایی که از ابتدای این حادثه انجام داده اند اظهار کرد: از یک فروردین ماه من و سردار آزمون ستاد کمک رسانی به مردم سیل زده را راه اندازی کردیم. پیش از آغاز فعالیتمان و همان زمانی از آغاز سیل با خبر شدیم یک تیم کارشناسی آماده کردیم و این تیم در تمام شهر‌ها و روستا‌هایی که درگیر سیل بودند و یا اینکه خطرش آن‌ها را تهدید می‌کرد حضور پیدا کرد و تمام مواردی که مردم آن مناطق نیاز داشتند شناسایی شد.

مجللی: یک تیم کارشناسی برای شناسایی اقلام مورد نیاز سیل زدگان تشکیل دادیم

روزی حدود ۱۰ وانت اقلام کمکی را پخش می‌کنیم

او ادامه داد: بعد از تشکیل ستاد تمام اقلام مورد نیاز را برای هر شهر و محله به شکل جداگانه و روزانه در بسته بندی‌های مشخص برای بزرگسالان، بچه‌های کوچک و همینطور به شکل جداگانه وسایل مورد نیاز بانوان را به آن‌ها رساندیم. هر روز تعداد ۱۰ وانت و چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ روستا را کمک رسانی کردیم.

مجللی در مورد شکل کمک رسانی‌ها گفت: از دوم فروردین ماه تا هشتم ما یک تیم در روستای کل آباد داشتیم و با ۴ قایق موتوری وسایل را از ستاد بارگیری می‌کردیم و قایقهایمان مستقیم در روستا وسایل را خالی می‌کردند. تمام خانه‌ها را خودمان دانه به دانه کمک رسانی می‌کردیم.

تمام مناطق حادثه دیده را شناسایی کردیم

او ادامه داد: یکسری روستا‌ها نیز وجود داشتند که باید با ماشین کمک رسانی می‌شدند که بچه‌های ستادمان به تمام روستا‌ها سر می‌زدند و وسایل مورد نیازشان را در اختیارشان می‌گذاشتند. یکسری روستای دیگر نیز وجود داشت که در خطر سیل بودند و مردم در تلاش بودند با احداث آب بند در کنار رودخانه‌ها از ورود آب به داخل روستا جلوگیری کنند. این مکان‌ها را نیز ما شناسایی کردیم و تمام وسایلی که نیاز داشتند دراختیارشان قرار دادیم.

مجللی: یک تیم کارشناسی برای شناسایی اقلام مورد نیاز سیل زدگان تشکیل دادیم

از میزان آب موجود کاسته شده است، اما خالی نشده است

مجللی در مورد اینکه نزدیک به ۳ هفته از وقوع سیلاب می‌گذرد و اینکه الان وضعیت شهر‌ها و روستا‌های گلستان چگونه است گفت: شرایط کمی بهتر شده است و از میزان آب کاسته شده است، اما اینکه آبی نباشد نیست. همه اینجا درگیر این موضوع هستند و به جایی رسیده است که حتی امکان دارد آب به بندر ترکمن هم ورود کند. این درست است که آب از بعضی از روستا‌ها و شهر‌ها گذشته است، اما این آب بالاخره باید جایی تخلیه شود و آن هم در نهایت دریا است. می‌شد این اتفاق را بهتر مدیریت کرد.

شاید از شنبه و یا یکشنبه هفته آینده به اردو تیم ملی ملحق شوم

او در مورد اینکه اردو‌های تیم ملی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه آغاز شده است، اما اوهنوز در اردو‌ها شرکت نکرده است و چه اتفاقی خواهد افتاد گفت: اردو ها‌ی تیم ملی آغاز شده است، اما تا زمانی که مردم این مناطق درگیر هستند دلم راضی نمی‌شود اینجا را ترک کنم. شاید از شنبه و یا یکشنبه هفته آینده به اردو تیم ملی ملحق شوم، اما ستادمان همچنان به فعالیت خود در این مناطق ادامه خواهد داد. ما روزانه ۲۵۰۰ غذای گرم به همراه صبحانه و میان وعده آماده می‌کنیم. جدا از غذا وسایل بهداشتی نیز به مردم رسانده می‌شود.

مجللی: یک تیم کارشناسی برای شناسایی اقلام مورد نیاز سیل زدگان تشکیل دادیم

فقط مردم کمک کردند

مجللی درمورد اینکه این هزینه‌ها از چه راهی تامین شده است گفت: خدا هیچ وقت دست رد به سینه ما نزد مردم در این روز‌ها تلاش و همت بسیار زیادی کردند. این سیل بدی‌های زیادی داشت، اما یکی خوبی که داشت همدلی بود که بین مردم ایجاد شد. هر چیزی تهیه شده است فقط مردم کمک کردند.

هیئت‌های استانی بسیار فعال بوده اند

او درمورد فعالیت فدراسیون قایقرانی و هیئت‌های استانی در کمک رسانی به مردم گفت: مسئولان فدراسیون در این روز‌ها سنگ تمام گذاشته اند. هیئت‌های استانی بسیار فعال بوده اند و به ما کمک کرده اند. همین الان که با شما صحبت می‌کنم ۲ تا از ماشین‌های ستادمان به شهر پلدختر رفته است. ۲ ماشین هم هفته بعد به خوزستان خواهد رفت. امکان ندارد حتی یکی از هیئت‌ها کمک نکرده باشد.

سهرابیان مشکلات ورزشکاران را می‌داند

مجللی در مورد حضور رئیس جدید در فدراسیون قایقرانی گفت: رئیس فدراسیون تغییر کرده است و می‌توانم بگویم سهرابیان یکی از بزرگان قایقرانی کشورمان است. فردی است که با تجربه است و مشکلات ورزشکاران را می‌داند. این موضوع یک نکته مثبت هم برای ورزشکاران و هم برای کادر فنی محسوب می‌شود. سهرابیان می‌تواند فدراسیون را در مسیر صحیح خود قرار دهد.

یکی از دلایل افت قایقرانی خود ورزشکاران هستند

او در مورد این موضوع که تعدادی از قایقرانان اعتقاد دارند قایقرانی در چند سال اخیر افت کرده است و روز‌های خوبی را پشت سر نگذاشته است گفت: من با این موضوع موافق هستم و به نظرم مشکل بچه‌های خودمان هستند. وقتی که همه ورزشکاران هر شرایطی را که در آن قرار می‌گیرند را می‌پذیرند نتیجه همین می‌شود. وقتی ورزشکار تغذیه‌ی مناسبی نداشته باشد، اردو شرایطش بد باشد، اسکان ورزشکاران مشکل داشته باشد و هیچ کس اهمیتی ندهد در نتیجه همین اتفاق خواهد افتاد. اما حال قرار بر این شده است که زمان تشکیل اردو شرایط کاملا مهیا باشد و هیچ مسئله‌ی حاشیه‌ای وجود نداشته باشد. اردو‌ها در حال برگزاری است و مشکلات رفع شده است. غذای مناسب، اسکان خوب و همه چیز مهیا است تا ورزشکار تمام تمرکزش را روی تمریناتش بگذارد.

مجللی: یک تیم کارشناسی برای شناسایی اقلام مورد نیاز سیل زدگان تشکیل دادیم

با ارزش‌ترین کمکی گرفتم یک سکه ۵۰۰ تومانی بود

او در آخر گفت: از بچه‌های ستادمان و تمام کسانی که از همه جای ایران به ما کمک کردند تشکر می‌کنم. افرادی بودند که آمدند و کمک کردند و خواستند که هیچ نامی از آن‌ها برده نشود که این افراد جایگاه ویژه‌ای دارند. در این مدت من با یک مورد مواجه شدم و آن فردی بود که به ستاد ما آمد و یک سکه ۵۰۰ تومانی به ما داد و گفت توان من به همین مقدار بود. به نظر من با ارزش‌ترین کمکی که در این مدت گرفتم همین سکه ۵۰۰ تومانی بود، چون این آدم آنقدر دل بزرگی داشت که همان مقدار کم دارایی اش را به ما داد تا کمکی کرده باشد.


بیستر بخوانید:

سهرابیان مقدم: قایقرانان به شکل خودجوش در استان های سیل زده حضور پیدا کردند

زمان برگزای مسابقات انتخابی تیم ملی قایقرانی تغییر کرد

اسامی داوران مسابقات قهرمانی آسیا معرفی اعلام شد


انتهای پیام/

اظهارات ملی پوش قایقرانی در خصوص کمک به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار