اوتیسم اختلالی که در دوره کودکی علایم آن بروز می‌کند و نیازمند آموزش و مراقبت‌های ویژه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره بهزیستی مهاباد گفت: دراین زمینه مرکز آموزش وتوانبخشی اختلالات طیف اوتیسم جنوب استان، حدود شش ماه است که در شهرستان مهاباد فعالیت میکند.

یوسفی افزود: با راه اندازی مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم جنوب استان در مهاباد کودکان اوتیسمی آموزش لازم در زمینه مهارت‌های زندگی را فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: فعالیت این مرکز در چهار حوزه تخصصی اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، اشتغال و مشارکت در راستای توانمند سازی بخشی از این افراد و بازگشت آن‎ها به چرخه حیات است.

مدیر مرکز آموزشی وتوانبخشی اختلالات طیف اوتیسم میگوید: اختلالات طیف اوتیسم برجنبه‌های رشدی واجتماعی تاثیرمی گذارد و اغلب علایم آن پیش از سه سالگی بروز می‌کند.

حسن پورافزود: سن طلایی درمان اختلالات طیف اوتیسم قبل از ۵ سالگی است و هر چه در سن کمتر تشخیص و بازتوانی آغاز شود، احتمال بهبودی هم بیشتر است.

اوتیسم در ردیف اختلالات رشدی است و کودکان دارای اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی، رفتار‌های اجتماعی و فعالیت‌های سرگرم‌کننده، فعالیت‌های حسی، عملکرد اجرایی و ذهن خوانی دارای مشکل هستند.

انتهای پیام/ج

راه اندازی مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات اوتیسم در مهاباد

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.