دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه از افزایش ۴۲ سانتیمتری تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته خبر داد.

 ساعی دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: امسال شاهد بارش‌های خوبی در ماه‌های اخیر در آذربایجان شرقی بودیم که تراز آب دریاچه ارومیه در فروردین ماه سال ۹۸ به ۱۶/۱۲۷۱ سانتیمتر رسیده است.

وی گفت:تراز آب دریاچه ارومیه سال گذشته همین زمان حدود ۷۴/۱۲۷۰ بود که امروز نسبت به سال گذشته حدود ۴۲ سانتیمتر افزایش تراز راداریم.

ساعی گفت:از لحاظ وسعت نیز وسعت دریاچه ارومیه سال گذشته حدود ۲ هزارو ۲۷۶ کیلومتر مربع بود که امسال این وسعت به ۲ هزارو ۷۱۵ کیلومتر مربع رسیده است که در نتیجه آن ۴۳۸ کیلومتر مربع سطح وسعت دریاچه ارومیه افزایش یافته است.

وی افزود:امسال حجم آب دریاچه ارومیه حدود ۳ میلیاردو ۵ میلیون متر مکعب است که سال گذشته همین موقع حدود یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون متر مکعب بود که نشان می‌دهد حجم امسال آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته یک میلیارد و ۶ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

ساعی گفت:از میان سد‌های موجود استان فقط سد قلعه چای عجبشیر به سمت دریاچه ارومیه رها سازی می‌شود که مصوب حدود ۱۰ میلیون متر مکعب بود که از ۵ فروردین ۹۸ این کار انجام شده است.

وی گفت:ولی با توجه به بارش‌های خوب امسال شرکت آب منطقه‌ای استان قرار است ۲۰ میلیون متر مکعب نیز مازاد به دریاچه رهاسازی کند.

 

انتهای پیام/ش

۴۲ سانتیمتر تراز آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.